Gå til innhold

Noen som går på Ketolysekuren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært spennende å hørt hvordan de har gått med dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp :-)

har gått på den i 10 dager, å gått fra 79 kg til 73,5-74 (ik helt sikker)

går kjempefint :-)

Skrevet

Så gøy da. Jeg har gått på den i 6 uker nå ( begynner på 7. i dag) Og d var ganske tøft i begynnelsen, men er sååå fornøyd med den. Har gått ned 9,3 kg :)

Har funnet en sjokolade på Sunkost som jeg kan spise, å den hjelper meg myyye mot sjokoladesuget :)

Skrevet

hva spiser du?

her går det i cottage cheese, lavkarbolapper, kjøttdeig, ost, kylling osv. deilig :-) har hvitløk i nesten alt :-)

Skrevet

Spiser mye forskjellig kjøtt med brokkoli og blomkål til, stekt champignon og squash.

Laks med brokkoli og blomkål, og seterrømme.

Tacosalat.

Kylling....

Har baka ett brød som står i den "ketolyseboka"

Laga pizza

Skrevet

Jeg gjør ikke det, men sambo., Har gått ned 10 kg på 8 uker. Tenkte å prøve kuren jeg også når jeg er ferdig med å amme :)

Skrevet

Sunroad, hva heter sjokkisen og hvor mange karbo?

Skrevet

Den heter Cavalier, og den som er helt mørk sjokolade er kun 2g. i. Noen er 3g. 4g. og 5g. De er kjempe gode, men ikke spis mere enn èn om gangen, viss ikke du har lyst til å sitte på do resten av kvelden da, hehe...

Sjekk ut her du, www.lavkarbopikene.no

Skrevet

sjekk denne www.sukrin.no

naturlig sukker, er karbohydrat, men skal ikke telles som karbohydrat fordi det ikke taes opp i kroppen.

Skrevet

ok, men får man kjøpt de sjokkisene i sunkostbutikkene eller må man bestille på nett?

Skrevet

Jeg har akkurat starta på kuren......ser va dere spiser....Men hvor mye spiser dere av ting????Kjøtt,Fisk,hvor mange egg til frokost,hvor mye bacon....osv????

Er usikker på hvor mye en kan spise:)))))

Skrevet

Zalto: De har de på Sunkost butikkene, koster 15 kr. Kjøper du de sjokoladeplatene så regner du 1,5 g. for 4 knekker :)

masir: Jeg spiste 2-3 egg med 3-4 baconskiver i starten til frokost/lunsj, men blei ganske så fort lei av bacon, så d har jeg litt oppi halsen nå. Nå spiser jeg 2-3 kokte egg med salt og litt røkelaks til. Men jeg spiser aldri frokost, tar noen timer før jeg spiser mat, for jeg er ikke så glad i å spise sånn varm, salt mat tidlig på morgenen. Men viss du baker det brødet som heter Hildeborgs grovbrød (oppskrift i Ketolyseboken) så spis ett par av de skivene med evnt. smør, egg, skink, ost eller mår på. De metter godt :)

Men jeg er ikke så streng på å telle og veie hver en karbohydrat, i begynnelsen var jeg kanskje litt mere obs på det, for å på en måte lære hva jeg kan spise. Men nå har jeg kommet i en fin rytme som jeg trives med.

Skrevet

Det skal være soyaprotein i det brødet....hvor får en tak i sånn...eller kan en kutte det ut??

Det med å rekne ut karber sliter eg litt med.Viss en skal spise en salat...må eg veie både salat,ost,agurk,kjøtt å så rekne på det...eller tenker du bare 100 g av det og 100 g av det blir ca 3-4 på en salat.

Noen gode tips.....alt mottas med takk:))))

Skrevet

Jeg kjøpte først soyaprotein på Sunkost, men har bestilt både soyaprotein og bakemix på www.ketolyse.no

Når jeg lager en salat så lager jeg en salat, hehe...Jeg måler aldri opp.

Men har du den Ketolyseboken?

Skrevet

Ja,jeg har den boken....men sliter litt med tellingen i begynnelsen....men finner vel ut av det etterhvert.

Synes det er vanskelig å drikke så masse vann en skal,men da kan en drikke en del Pepsi Max/Cola light har jeg forstått.

Skrevet

Viss du vil så kan vi snakkes mere på msn? Kan hjelpe hverandre? Komme med gode tips, råd osv. Men er bare ett forslag... Tenkte å sende deg en mld men det gikk vist ikke ann å sende mld til deg.

Skrevet

Jeg gikk på ketolyse før forrige graviditet. Gikk ned omtrent en kg i uka, og totalt 11 kg før jeg måtte slutte (fant ut at jeg var gravid). Har planer om å ta tak i de siste av de totalt 15-16 kg'ene jeg i utgangspunktet skulle ned, og nå når jeg heller ikke ammer er det bare å komme i gang igjen :o)

Gikk ikke opp igjen etter endt kur heller, enda jeg gikk tilbake til mye mer karbo i kosten enn det som anbefales. Var jo gravid, så jeg spiste "normalt", gikk ikke på noe slags fedonkost som jo er anbefalt som etter-kur-kost. Gikk opp 7 kg totalt i svangerskapet, og er nå ned 12 kg 10 dager etter fødsel.

Jeg er ganske sikker på at ketolsysekuren i forkant er noe av grunnen til forholdsvis lav vektøkning i svangerskapet (fødte en jente på 4 kg, så hun fikk alt hun trengte hun :o)..) Og kjapp vektnedgang etterpå. Jeg tror kuren satte igang kroppen min "på nytt" forbrenningsmessig. Hadde gått opp mellom 15 og 20 kg saaakte over de siste årene...og prøvd å gå ned innimellom, uten hell. Ketolyse ble løsningen!

Jeg har ikke hatt så lyst på godis og usunne ting, ikke drikker jeg like mye brus, jeg spiser generelt sunnere, mindre og oftere. Drikker mer vann.

Ang. mengder og sånt, så er det ganske lurt å følge anvisnignene på dette fra boka ganske slavisk til å begynne med. Det virker tungvindt, men du lærer deg fort hvor mye du kan bruke av hvilke ingredienser i matlagingen for ikke å overstige karbohydratmengden til hvert måltid. Om du ikke har boka - skaff den! Veldig veldig lurt å ha! Nesten helt nødvendig :o) (til masir..eller noe sånt? glemte nicket ditt i farten...)

Lykke til!

Skrevet

Ikke bytt ut vann med lightbrus, lightbrusen får komme i tillegg. Det er VIKTIG med den mengden vann, og lightbrus erstatter ikke vannet. :o)

Skrevet

SunRoad.....jeg har ordna så du kan sende melding.....kjør på.

Wollafruen...takk for gode tips:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...