venter x3 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Vi har lyst å kalle nye-babyen for Eirik, men har fått en voldsom reaksjon fra svigers.. Er dere "Eirik-foreldre" fornøgde med navnet?
wirre;o) Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 mohahaha...gamle eirik... neida, kjenner en deilig liten gutt som heter det, han er trinn og blond og bare god!
Blue Lady Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Ei venninne av meg har en Eirik på 4 år! Kjempeskjønn gutt som passer veldig godt til navnet sitt! Svigers har da ikke noe med hva dere kaller babyen, de har ikke noe de skulle sagt og burde holde munn synes jeg! Eirik er et fint navn!
viktorogmilla Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Er ikke Eirik-mamma, men kjenner flere nydelige små og litt større Eirik'er. Er jo et kjempefint navn. Kanskje eksen til svigermor het Eirik??
☆Monkey Business☆ Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Eirik hadde stått høyt på navnelisten min hadde det ikke vært for at jeg har en fetter som heter det. Kjempefint navn
hamsterpia Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Har ingen Eirik selv, men det var med på navnelista før vi bestemte oss for navn til mini. Synes det er et kjempefint navn. Kjenner også en liten gutt som heter det, og han er bare så herlig. Kjenner en på 20 som heter det også, og det er en kjempealright gutt, så jeg har bare gode assosisjoner til det navnet.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Har en Eirik og både jeg,far og han selv er veldig fornøyd med navnet;-)
FrøkenSprøken Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Var det ikke gammel ERIK, da? Synes Eirik er et kjempeflott navn, men nå har vi en forkjærlighet for navn på E, av en eller annen grunn... Nestemann blir nok en Eivind, Endre eller Edvard:)
mamman til to gutter Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Det er grunnen til at vi ikke nevnte hvilke navn vi tenkte på i det hele tatt før vi hadde bestemt oss... Synes Eirik er et fint navn og kjenner flere som heter det (men har ingen barn som heter det), men uansett så synes jeg dere skal velge et navn dere liker og ikke tenke på hva andre mener.
Carta Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Haha! Kanskje gamlekjærsten til svigermor/konkurenten til svigerfar het det? Merkelig å være så i mot det da! Er jo ikke et uvanlig navn på noen måte!
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Eirik er da et bra navn. Det spiller vel ingen rolle hva svigers eller annen familie sier? Det er deres barn
Pooosi Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 hmm...som du sikkert skjønner av nicket mitt, så heter vår gutt Eirik. Idiotisk å høre på hva svigers sier syns nu jeg, liker DERE navnet, så velg det. Å JA, vi er fornøyde med navnet, vi valgte jo det trossalt....
venter x3 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2008 Hei, og tusen takk for alle svar! Ja er veldig rart at spes svigerfar som aldri sier noenting reagerte på det. Så vi tenker mye på det.. Men har vel egentlig bestemt oss for å overse det.. Gamle Erik er jeg vant til her på mine kanter.. Men det er jo bare tull:-)
Synn(d)e Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Eirik er et flott navn, det sto høyt på vår liste også, selv om han til slutt ble hetende Mats som pappaen likte best. Gå for Eirik dere, det er ikke annen familie som skal velge navn!
Gjest irismor Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Er det dere eller svigers som bestemmer navnet. Liker dere Eirik så bestemmer dere at gutten skal hete Eirik. Min aller aller første kjæreste het Eirik. *mimremimre*
Odine! Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Det er derfor man ikke skal fortelle navnet før ungen er ute og saken er avgjort ;-) Jeg tror svigerforeldrene dine kommer til å ELSKE lille Eirik, og navnet hans når de blir kjent med ham og venner seg til navnet. (Eirik er et fint navn, synes jeg)
M - A - M Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Synes Eirik er et kjempefint navn jeg hva betyr vel det om de er uenige da? det er jo deres valg og da bør de respektere det syns jeg! Mine foreldre og svigermor var fullstendig uenig i navnet på vår nr 2, uten at vi brydde oss.. det var vårt valg. men nå er det ingen som snakker om det lenger. Noen trenger bare litt mer tid enn andre på å venne seg til ting:)
prebs Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 Jeg vil GJERNE bli en Eirik-mamma iallfall! Så - jeg liker navnet... Blås i svigers!
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #22 Skrevet 17. juni 2008 Bruk det navnet dere liker best selv. Jeg synes Eirik er kjempefint. Vi fikk mange rare blikk da vi sa at småen skulle hete Ådne ... nå er det ingen som reagerer lenger. Til og med tanta hans (min lillesøs) som fikk totalt brekninger første gangen vi sa det synes det er fint nå som hun har et nydelig lite barn å knytte navnet til ;-) Det der går seg til etterhvert!
sissi71 Skrevet 17. juni 2008 #23 Skrevet 17. juni 2008 Gutten vårs(født i -2000) heter Eirik.Ikkje så mange så heter det på skolen vårs iallefall,og vi er kjempefornøyd med navnet vi.Husk att det er ett navn til å bli gammel med,så passer godt til voksne menn mener eg.Så er det jo ett veldig gammelt navn og.Og skulle han finne på å flytte utenlands i voksen alder(noe eg håpe han IKKJE gjør),så er det ett navn som er lett for f.eks engelskmenn å uttale;)) Håper svaret var til hjelp;))
jentebanden Skrevet 17. juni 2008 #24 Skrevet 17. juni 2008 Hvis vi hadde fått en gutt hadde han hett Eirik. Men det kom ut en jente, så da passet det litt dårlig...
MikroMidas Skrevet 17. juni 2008 #25 Skrevet 17. juni 2008 Har en venninne med en sønn som heter Eirik (har et tilleggsnavn også). Han er en flott gutt på 7 år som absolutt kler navnet sitt. Alle gjør jo det, da! Eirik er et av de navnene jeg liker best, så vi vurderte det seriøst selv, men det var så mange i omkretsen som het enten Eirik elle Erik (med og uten tillegg) at vi fant på noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå