Gå til innhold

Normalt?? Liten interesse fra mormor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min bor i samme by (Oslo) og har bil, men ser jenta mi maks annenhver måned. Vi inviterer jo, men hun og stefar min har alltid andre planer.. Jenta mi er nå straks ett år, og moren min har aldri tilbudt seg å sitte barnevakt heller. Har mest vært irritert på henne, men nå begynner jeg faktisk å bli ganske så lei meg også.. vil jo gjerne at jenta mi skal ha et visst forhold til mormoren sin! Nå kjenner hun ikke igjen henne engang de få gangene de treffes :-( Har ikke lyst til å være den som spør om barnevakt, synes hun kan tilby seg det hvis hun har lyst!! Svigermor derimot, som bor en time unna, stiller opp når som helst - av eget initiativ. Er jo sånn det bør være, tenker jeg. Er jeg urimelig? Bør jeg "presse frem" interesse fra mormor, for jenta mi sin skyld?? Uff, synes dette er vanskelig, jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns hun selv burde få bestemme hvor mye hun har lyst til og engasjere seg. men det kan jo godt hende at hun ikke vil tilby seg. kanskje hun mener at så små barn skal være sammen mammaen sin? (vet at min far mener det)

Skrevet

Har heldigvis ikke vært i den situasjonen selv, men jeg hører om flere som har det sånn, og det er utrolig trist! Du kjenner jo moren din best og vet bedre hva slags måter dere kan kommunisere på, men jeg hadde i alle fall prøvd å spørre hvorfor interessen ikke er større. Eller har hun "ørten" barnebarn? Ei venninne av mamma ville være god bestemor for alle sine barnebarn (og kommende barnebarn) og hadde da halvveis sett for seg hvor mye tid hun ville/kunne bruke på barnebarn. Da første barnebarn kom brukte hun langt mindre tid på henne enn min mamma gjorde på mi jente, med hensikt sånn at mormor-tid skulle bli likt fordelt ifht fremtidige barnebarn også. Jeg er enebarn så mamma får bare barnebarn fra meg. Men er det bare laber interesse hadde jeg i alle fall spurt hva hun synes om at jenta di ikke kjenner henne igjen fra gang til gang. Svigermor syns jaffal det var veldig trist etter perioder hvor hun hadde vært mye bortreist.

Skrevet

Har det omtrent på samme viset. Ikke noe artig :-(

Har ikke noe godt råd til deg, da jeg ikke har klart å gjøre noe med det selv. Men har kommet til at jeg gidder ikke mase eller forvente noe fra den kanten. Trist, mens sant.

Skrevet

Det er hennes første og eneste barnebarn. Har sagt ifra at jeg synes det er trist/rart at de kun prioriterer egentid fremfor besøk hos barn/barnebarn, men da får jeg bare høre at jeg er egoistisk.. Kan selvfølgelig ikke fremprovosere engasjement hos henne, synes bare det er utrolig trist fordi jeg på forhånd hadde forestilt meg noe så veldig annet. Vanskelig å "godta" på en måte. Får krysse fingrene for at de dukker opp på ett-års-dagen hennes neste uke ihvertfall.

Skrevet

Forstår godt at du reagerer. Hadde blitt kjempelei meg. Synst moren din er under det man kan forvente.

Hadde det nå enda vært svigermor ;) *huff, nå er jeg slem*

Bestemødre skal være stormforelsket i babrnebarna. Basta!

Skrevet

sånn er det her også

de må få bestemme selv

Skrevet

Her er det svigermoren min som viser veldig liten interesse. De bor 20 minutter unna, og har sett småen 5 ganger i løpet av 8 måneder. Synes det er veldig leit. Samboeren min er enebarn, og dette blir mest sannsynlig deres eneste barnebarn. Mine foreldre (som bor 20 min unna, de også) ser gutten 2-3 ganger i uka, og er helt tussete etter ham. Kan liksom ikke la være å sammenligne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...