Gå til innhold

Fra hvilken alder kan man gi de små duphalac?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke hvor gammel eldstesnupp var, men vet hun var mer enn 4 mnd. For vi prøvde malt og sviskesaft først, og sviskesaft husker jeg var fra 4 mnd alder. Men går det an å gi duphalac (hvis det blir nødvendig) før det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det da skal skje i samråd med lege... Det kan jo være ganske tøft for magen.

Skrevet

Det er nok best å kontakte lege før man bruker slike ting.

Skrevet

Dette er hva som står i felleskatalogen:

Barn: Spedbarn: 3-6 ml pr. døgn blandet i morsmelk/morsmelkerstatning. Dosen kan etter noen ukers behandling reduseres noe.

Skrevet

Brukt det fra 6 uker, for ungen fikk jerntilskudd og ble betong i magen. Tøft for magen er det slettes ikke, det er helt naturlig melkefiber. Det er heller ikke vanedannende, ettersom det bare er fiber. Det har fire forskjellige leger bekreftet til meg.

Skrevet

Og kjøp lakutlose, koster mindre og er samme stoff. Her bruker vi fortsatt 10 ml om dag.

Skrevet

Det kan være tøft for magen i den forstand at en del faktisk opplever smertefulle luftsmerter... Dette var det en sykepleier som har jobbet mye med barn som blant annet får dette som sa til meg.

Jeg har brukt det på begge ungene mine, begge taklet det heldigvis fint. Jeg er glad vi slipper å bruke det fast, da minstemann nå klarer seg med en sviskeyoghurt annenhver dag ;-)

Da minstejenten fikk det skulle vi gi henne mellom 3 og 5 ml 3 ganger om dagen. Da nærmet hun seg året.

Skrevet

Vi ble anbefalt det av lege med eldstesnupp, så jeg har absolutt ingen betenkeligheter med å gi det. Var bare usikker på når, men siden det uansett er samme rådgivning på alle barn under 3 år, så får vi bare se an. Spør på helsestasjonen neste gang vi er der. Foreløpig holder magen seg helt fin med malt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...