Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jenta mi er 1 år og elsker frukt og grønnsaker, hun har smakt is og sjokolade og slik og gir inntrykk om at ho liker det veldig godt men jeg syntes alltid ho virker mer iverig etter sunne alternativer. Pappan var ikke helt enig her så vi prøvde det ut. på bordet la jeg noen biter sjokolade, noen biter marie kjeks, en is (Pinup), liten haug med mais, liten haug med eplebiter, banan, mini gullerøtter, og druer. Mannen min er så sikekr på at is, kjeks og sjokolade skal forsvinne først er jo ikke tvil om det i hans øyne. (spesielt siden han ikke er begeistra for frukt og grønt selv.) Men jenta mi ble satt i stolen, smilte fra øre til øre over allt godt på bordet. Katet seg over druene og deretter smakte ho litt på det andre før ho spiste gullerøtter, så eple, så mais, så bananen og så spiste ho litt halvparten av kjeksen. Deretter var ho ferdig og sjokoladen, isen og resten av kjeksen lå igjen. Så det fikk pappan spise. mannen min/pappan kunne rett og slett ikke tro det, men jeg måtte påpeke at det er det jeg har sagt hele tiden og det er derfor jeg har holdt hardt på at fruktbiter er helt greit som ekstra kos for henne ho trenger ikke å få kjeks og annet usunt. For ho vil til og med heller ha det sunne. Nå har ho alltid fått smake masse forskjellige frukt og grønnsaker av meg siden jeg selv elsker det og heller spiser et syrlig eple en sjokolade også videre. Så er nok derfor ho er så glad i det også.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Mhm, er det samme her også. Min blir ekstatisk over å få frukt. Hun har fått smake sjokoladeis en gang, men det var ikke noe stas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå