Fru_Pigalopp Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var hos lege til ordinær førstegangs-kontroll forrige uke, da var jeg 12 uker på vei. Da ble det ikke tatt sf mål eller gynekologisk undersøkelse. Siden jeg ønsker å gå til jordmor fikk je gbeskjed med legen at jeg ikke trengte å komme tilbake før i uke 28. Men nå fikk jeg ikke jordmortime før i uke 21. Er det ikke litt lenge å gå 11 uker til neste undersøkelse? Skal riktignok til ultralyd i uke 18 da, men. Har hatt oppfølging på gynekologisk poliklinikk de tre første månedene, så jeg vet at allt ser bra ut.( Ingenting av informasjon derfra er imidlertid ført på svangerskapsjournalen)
79fia Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Den ordinære ultralyden regnes som en kontroll, så du er i rute du:) Er noe færre kontroller nå enn da jeg var gravid sist (6-7år siden)..
Cathrine 85ogEmil Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Eg har til no gått en gang i måneden...men de siste kontrollene e med to ukers mellomrom...
kriztie Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Du skal på en 16 ukers kontroll hos jordmora. Men siden du ikke har fått time før i uke 21, kan du ikke gjøre så mye med det. Skulle det oppstå noen problemer underveis så må du kontakte legen din. Det er også valgfritt om du vil til lege eller jordmor, så du kan jo ringe legen din å avtale time til du er 16 uker på vei.
Trulte76 Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 1. timen er mellom uke 8-12 så skal man ikke på UL før etter UL Så det stemmer nok det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå