LilleVilleVilja Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jenta mi er forkjølet, og renner fra nesen. Har ikke feber, og spiser godt. Men de siste dagene har hun tatt seg til ørene støtt og stadig, uten at det virker som hun har vondt. Kan man ha ørebetennelse uten å bli febersyk? Syns det er litt rart om hun har det, siden hun er like blid som vanlig, samtidig er det jo rart at hun plutselig er så interessert i ørene sine. Lurer på om vi bør ta en tur til legen i morgen, men virker kanskje litt hysterisk, i og med at det ser ut som hun har det helt fint...
alvis Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har to gutter og begge to har hatt en god del ørebetennelser. Det er ikke alltid at de har hatt feber men vondt har de hatt alle ganger. De har hatt dårlig matlyst noen dager før smertene begynner og har ikke spist mens det står på. Jeg kan huske en gang da eldste gutten min hadde ørebet. og ikke hadde vondt. Da var han ca 2, 5 år og sa han hadde en flue i øret. Det kan jo hende jenten din klør eller at det irriterer i øret siden hun er tett eller at hun er på vei å få ørebetennelse. Prøv å dryppe henne med saltvann i nesen flere ganger til dagen. Jeg hadde nok ikke gått til lege hvis hun ikke har feber eller virker som hun har vondt. Håper det ordner seg og god bedring til jenten din.
SuperGlad Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 eneste symptomer jenta mi har hatt ved ørebetennelse er sutring om natta å sjalu på lillebroren sin. Kun 1 gang har hun hatt feber. Å hun har hatt mange ørebetennelser og har nå fått satt inn dren. Gutten min har hatt også hatt ørebetennelse (en gang, han er kun 8,5 mnd) å da hadde han så vidt feber å sutrit litt, tok seg litt til ørene. Han har i dag også sutret å tatt seg mye til øret så er spent på om det samme skjer i morgen. Begge to har hatt kraftig ørebetennelse de gangene disse små symptomene har vist seg.
LilleVilleVilja Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2008 Takk for svar! Jeg drypper nesen med saltvann og renser godt, det hjelper på surklingen i nesen. Hun var mindre tett i dag enn i går, så virker som hun blir bedre, men er fremdeles bekymret for øret. Får se an hvordan hun er i natt og i morgen, for da kan det jo faktisk være ørebetennelse selv om hun ikke viser at hun har vondt. Aldri hatt det selv, så visste ikke hvordan det utartet seg, har alltid sett for meg at det er grusomt vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå