Moi 32 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg bruker store bleier på han om natta, mye større enn om dagen. Det hjelper noe, men fortsatt tisser han ofte så mye om natta at bleia er sprengt og "renner over". Vi har slitt fælt med søvnen og gjenstående utfordring er å få han til å sove litt lengre om morgenene og da hjelper det ikke akkurat at han er blaut og dertil kald! Lurer på å prøve to bleier utenpå hverandre, eller en bleiebukse utenpå bleia eller no.. Om noen har gode råd så kom med dem!!
klar for #2 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hva med å skifte ei bleie på han før dere legger dere? Bare bytte den når han ligger i senga. Vi pleide gjøre det når det rant over her en periode, funka fint. Men da må han jo være en som klarer sovne igjen med engang...
Pooosi Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 d problemet har vi oxo, han er nesten hver morgen våt gjennom bleien å i pysjen, særlig på den ene siden.....har enda ikke funnet noen bleier som hjelper, trusebleier går IKKE ann å bruke hvertfall.. Har konkludert med at han bare tisser mye....går rundt med tutkoppen sin med vann i stortsett hele dagen så....
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Da ville jeg tatt fra han vannkoppen litt, i hvertfall timene før leggetid. De har ikke behov for å drikke vann hele dagen. Da blir det mer som kos (som en smukk) enn fordi de faktisk er tørste.
mamma til fire små Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 var slik her også en periode. prøvde ikke med to bleier, men det må da gå an å prøve. da må du sikkert rive opp et par hull i plastikken på innerbleien, slik at tisset kan renne ut i ytterbleia. gjorde vi på et sykehjem jeg jobba på. jeg lette litt etter sånne innlegg, som vi kaller det på sykehjem (de er uten plastikk), bare mindre str selfølgelig. fant ikke noen, men la ikke så mye energi i det heller da. er nok lurt å skifte bleie før dere tar kvelden, om han har tisset mye da. det var problemet her da. han tisset alt etter det liksom.. ble bare til at jeg hadde helskift på senga hver dag en periode, og brukte tisselaken under. ble branår han slutta med flaske.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Vi har hatt det samme problemet...utrolig irriterende å måtte vaske på dyner og haugevis med pysjamaser. Men gikk over til up & go om natta. Bruker first price sin up & go, prøvde libero sin men da ble han vått gjennom, prøvd pamers også men den kom det også igjenom...så det er ikke alltid de dyreste produktene som er best.... Ellers gikk jeg til innkjøp av tisselaken, Kjøpte sånne på apoteket som gamle folk bruker sånn tena lady. Deler dem i 2 å legger under lakenet. Kjøpte noen sånne som var beregnet på spebarn med plastikk side under men da ble han så klam på nattøyet så da ble jeg tipset om å bruke sånne tisselaken fra apoteket, Håper dette kan hjelpe deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå