Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Her om dagen var jeg på kino med ungene. Derså jeg ei lita jente på ca. 4 år med foreldrene sine. Hun hadde en t-skjorte der det sto "Juicy Couture" på hele tskjorten med store bokstaver, En hvit Ralph Lauren capss med tydelig merke foran, Diesel jeans og noen fancy sko jeg ikke så merket på. Er det bare jeg som tenker at foreldrene må ha komplekser for et eller annet som har behov for å markere seg så innmari? Nå har vi også veldig god råd, og jeg kjøper faktisk en del relativt dyre klær til ungene, men jeg synes det er skikkelig harytapp med merkeklær der det står over hele hvilket merke det er... Kjøper alltid veldig diskret klær.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Synes det er sympatisk av deg å kjøpe klær som bare andre rike skjønner er veldig dyre. Jeg prøver også å kjøpe klær med mest mulig diskrete merker, men tror nok de fleste skjønner at alle klærne til gutten min kommer fra Cubus og KappAhl likevel.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Nei er nok ikke bare du som tenker slik.. Jeg tenker mye på hva de overfører til sine barn av merkebevissthet og følelse av "perfeksjonisme".. Pluss at det bør være klær som man kan bevege seg i og være barn i... Så du er ikke alene... Jeg kjøper ikke dyrere klær enn jeg må, sko og uteklær er noe jeg investerer i for å gi mine barn det beste som kan finnes..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Så lenge ungene er kledd godt, ikke fryser eller svetter, og er rene kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre om hva foreldrene har bet. for de!
Kjukka Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Hva andre kjøper til ungene sine, og om merkene viser, er meg revnende likegyldig... Men lenge leve janteloven! Vi har også veldig god råd, men vi kjøper klær på h&m, cubus, kappahl osv.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg kjøper barneklær på fretex og loppemarked, og får brukte klær fra venner og søstera mi. Det får vel deg til å besvime. Men for meg fins det andre verdier enn dyre klær!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Janteloven? Som sagt kjøper jeg en del dyre klær selv til ungene, men alltid mer merker som ikke vises. Jeg kunne selvsagt valgt å kjøpe harry Tommy Hilfiger, Ralph Lauren eller Juicy Couture klær der merkene er smurt utover klærne. Jeg kjøper også masse klær i de billige kjedebutikkene. Har en god mix.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 haha, så du kjøper dyre merkeklær men passer på at merkene er diskre.. Er av samme ulla du da!! :-) Hva er forskjellen? Vi er ikke de rikeste i verden men har litt penger og jeg varierer mellom å kjøpe i billigkjedene, samt dyrere klær. Jeg liker at det er kvalitet, og at barna mine ikke alltid har de samme klærne som alle andre barna. Da må en ofte kjøpe litt dyrere klær.. Jeg briefer ikke med det, men står logoen over hele brystet, så gjør den det!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 De klærne var sikkert 'fake',da pleier logoen å lyse over hele plagget. Og ingen foreldre med sans for litt eksklusive merker mikser og blander et dusin forskjellige merker sammen sånn.
Candy girrrl Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Synst ikke dette har noe med jantelov å gjøre. Logoklær til både små og store er harry. Jeg synst det er bedre med dyre klær med skjult logo enn wannabe-rike-klær med svære logoer.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 De har nok bare vært på ferie i tyrkia eller noe:) juggel og fake
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Bestemoren til stesønnen min kjøper hele tiden Timberland klær til han. Han er bare en baby liksom?! Skal begynne i barnehagen nå og han har virkelig helt døds dyre klær, jeg synes det er helt vilt, et antrekk med bukse og genser osv kan godt koste over 1000 kr,, og han har drøsse vis!! Tenker på de andre ungene i barnehagen hans,, eller mest foreldrene først da, de ser jo veldig raskt at her er det klasse forskjeller liksom. Men også unger er raske til og plukke opp merker osv. Synes det er leit at folk skal bruke ungene til å vise frem hvor masse penger de har hele tida. Kan de ikke bare sette pengene på banken til dem i stedet da,,så kommer de til bedre nytte kanskje også?? Jeg skjønner ikke vitsen med at en liten baby skal ha en garderobe til kanskje 20 000 kroner eller enda mer. Det blir jo hull på dem klea også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå