Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 ...slutter jeg da å være sulten etter en stund også? Mener ikke å slutte å spise helt, men å holde meg til salater og "kaninmat". Er vant til å spise alt for mye, og blir for fort sulten.
Miss Misantrop Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 For meg går i allefall sult følelsen over etter 3 til 4 dager.... lykke til..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Men da må du regne med at forbrenningen stopper opp helt, da kroppen vil reagere på sult med å spare mest mulig på alt som er i kroppen og alt som vil bli tilført..Holder man på for lenge kan man få kronisk nedsatt forbrenning og legge på seg med en gang man spiser litt mer enn salater og "kaninmat"...... Og som tidligere anorektiker så vet jeg hva som virker og ikke virker for å gå ned i vekt,- og det meste som virker er veldig kortvarig om man ikke ønsker å leve resten av livet på vann og luft......Og om man holder på for lenge uten nok næring vil man kunne utvikle anoreksi, selv om man ikke har noen psykisk grunn til det fra begynnelsen av (media får det ofte til å virke som om alle som får anoreksi/bulimi får det pga av mishandling, mobbing, voldtekt eller annet psykisk traume). Forskning har vist, på folk som frivillig har vært med i "sulteforsøk", at en stor andel utviklet anoreksi etter en viss stund..... SIden du er her inne regner jeg med at du har barn, og de er VELDIG lett å " smitte" om du starter en slik ekstremkur....Om du er villig til å risikere å gi barna dine den sykdommen jeg har hatt, bare for at du skal bli litt tynnere, ja da burde du ikke bli mor...For et slikt helvete unner jeg ingen andre enn Hitler... Unnskyld at jeg bli litt krass her, men dette engasjerer meg virkelig, for det er virkelig ikke verdt det...En spiseforstyrrelse ødelegger hele livet. Du rekker aldri å nyte at du faktisk har gått ned 4 størrelser, for du vil bestandig gå ned litt mer, man fryser, er trett, sur, lei seg, håret faller av, tennene kan løsne, hele kroppen blir dekt av dun.....Men verst er at man ALDRI føler seg bra, samme hva som skjer. Tror ikke engang jeg hadde vært i stand til å glede meg over en milliardgevint, eller beskjed om fred på jord og slutt på all fattigdom..... Tro meg, å være misfornøyd med å være litt overvektig er NADA mot å slite med noe sånt jævelskap... Bare at du TENKER på å "slutte å spise" er et faresignal. Tro du meg...Det er letter å slutte helt enn å soise litt....
blond Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Hvis du bare spiser "kaninmat" kommer du til å lukte vondt og det vil du vel ikke?
Candy girrrl Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Tabben mange gjør er at de kjører for streng opplegg med for kjip mat så de blir overspisere i stede. De holder seg og holder seg og holder seg.. og når de sprekker så klarer de ikke å styre seg. Var på fest med en Grete Roede kursleder nylig. Hun spiste ikke kake mens vi andre tok et stykke hver. Men hvem gaflet i seg hele kaka senere på kvelden? Jo det var henne
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Viss du vil kutte ned på mengdene du spiser vil kroppen rette seg etter dette, og du vil ikke lenger gå rundt sulten. Jeg har brukt samme metode for å gå ned i vekt etter begge svangerskapene mine. Jeg har bare spist mye mindre (vanlig mat alså,) og beveget meg litt mer. Jeg har ikke spist til jeg er stappmett, men stoppet når jeg kjenner at jeg har nok. For min del hjelper det også å spise flere små måltider. Pga da vet jeg når jeg spiser middag at jeg trenger bare legge i meg mat nok til 3-4 timer så kan jeg ta en skive eller knekkebrød ol. Før tenkte jeg slik; nå må jeg spise til jeg er skikkelig mett, for jeg får jo ikke mer mat før imorgen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 da blir du veldig veldig veldig veldig veldig sulten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå