Gå til innhold

ble jo en fin ferie tross alt (samme som 3 trim)


KAS.81 har født:-)

Anbefalte innlegg

har termin midt i juli så vi hadde egentlig ikke tenkt oss no ferie i sommer. men så var det jo litt trist å ikke skulle få tatt den årlige uka i danmark i sommer så bestemte oss for å ta en impuls tur til danmark så storesøster fikk en ferie før hun ble storesøster hvor hun skulle få fulle og hele oppmerksomhet. dro til jordmor torsdag for å sjekke at alt så flott ut og det gjorde det. perfekt blodtrykk, urin flotte hjerteslag på baby og 0-1 på ødem.

 

lørdag dro vi på tur. begynte samme dagen å hovne endel opp i beina og det gjorde litt vondt, men tenkte ikke noe videre over det var jo så varmt så regnet med det var grunnen. vel fremme i danmark begynte beina å gjøre mer og mer vondt og følte meg litt ør men tappet ett kaldt fotbad og lo av at anklene mine var blitt borte. hadde en flott dag på stranda hvor jeg iherdig badet det som en gang hadde vært mine ankler som da lignet en bolle deig som hadde hevet alt for lenge og gjorde sykt vondt. begynte også på kvelden å føle meg litt uvel. skyldte på varmen, men skjønte etterhvert at det kanskje var lurt å ta en tur på legevakt. hadde spor av protein i urin og ganske høyt blodtrykk. legen mente jeg skulle se det litt an og skulle kontakte lege dagen etter og umiddelbart komme dersom jeg begynte å kaste opp eller hodepinen forverret seg. morgenen etter spy dde jeg som en gris og hadde skikkelig vondt i hode og beina var blå og hovne. kontaktet umiddelbart lege og fikk time med en gang. da hadde blodtrykket steget enda mer men urin var fin. men sjokket kom da jeg gikk på vekta og hadde gått opp 5 kg på 3 dager. ble sendt direkte videre til sykehuset hvor det ble tatt utallige prøver og masse venting. babyen hadde det veldig bra og sparket og koste seg. 3 åringen vår var kjempe tolmodig de ville til slutt holde meg der over natta til observasjon.

 

morgenen etter var svangerskapsforgiftning blodprøvene forverret seg hadde da protein i urin men blodtrykket fint. fikk komme ut av sykehuset på en slags perm hvor jeg skulle komme tilbake så fort jeg følte meg dårlig og skulle uansett komme inn for nye prøver dagen etter. dro i sommerland hvor vi leide en rullestol til meg for hadde fått streng beskjed om å holde meg i ro. så med masse galgenhumor så ble dette til en flott dag. dagen etter hadde prøvene nok en gang forandret seg og blodtrykket steget litt igjen men urin var fin og beina mine adskillig bedre ble sendt hjem med samme forbehold som dagen før og vi fikk en flott dag på nordsø museet. på kvleden begynte jeg å føle meg skikkelig dårlig kraftig hjertebank, hodepine, kvalme go svimmel og det kom veldig brått på. måtte vekke tre åringen vår å kjøre avgårde i hu og hast. blodtrykket var på det høyeste det hadde vært og hadde feber ble satt på drypp og kjørt ned på føden for å sjekke hvordan det sto til med babyen. alt sto perfekt til med babyen. heldigvis. men vi var ganske stresset, men måtte holde oss rolig for storesøster sin skyld. ble holdt der over natten og fikk noe smertestillende for hodet. med jevnlige målinger av blodtrykk. i 4 tiden på natten begynte det å synke og hodepinen slapp taket. men sleit fortsatt med endel hjertebank, men utpå dagen var plutselig alle blodprøvene stabilisert seg og blodtrykket tilbake til normalt. litt svimmel og ør men ellers bra og ble skrevet ut men med forbehold om å ta det veldig med ro og ta kontakt så fort jeg følte meg uvel. fikk tilbringe de to siste dagene sammen med mannen og datteren min og ble vartet opp som en prinsesse.

 

ganske stor lettelse å stå på norsk jord igjen i går kveld kan du si og mini er fortsatt i magen og virker til å ha det bra. skal nøye oppfølges utover da faren for svangerskapsforgifting stadig er til stede. og var skremmende å se hvor fort tilbakefallet kunne komme. merker jeg blir fort uvel skal lite anstrengelse til så sofaen blir min beste venn fremover. i dag har svigermor vært å vasket huset for meg.

 

men men har hatt en fin ferie tross alt og datteren vår har koset seg veldig tross alt og det er jo det viktigste og fått koset seg masse med pappan sin noe jeg tror var godt for dem begge to. var forferdelig trist når de dro fra sykehuset, men all ære til danske sykehus følte meg aldri utrygg på sykehuset. og ble godt tatt vare på.

 

er nok en ferie vi kommer til å huske godt og som mini i magen skal få høre om mange ganger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oj oj...litt av en ferie...men bra d jikk bra...

har å termin i midten a juli..men tørr ikke dra på nån ferie..samboern min e livredd d ska skje nå...e førstegangsfødende...så i år så bi d byferie...for første gang...hehe

men bra at storesøster fikk sæ en ferie før babyen kom:) å at d jikk så bra som d jore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, ble litt av en ferie det her. Bra at alt gikk godt :) Ja blir nok en ferie dere sjeldent vil glemme, blir arti å fortelle minstemann/dame når han/hun blir større :) Kjente panikken litt da vi skal på ferie snart.. Men jordmor sier de har mange gode jordmødre og leger i utlandet, så skal bare dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...