Gå til innhold

Noen her som har vært i Kroatia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å reise dit på familieferie neste år, men vi er litt sikre på om det passer for små barn (er da 5,5 år og nesten 1,5 år).

Mamma og pappa er vant til sandstrender, men det finnes vel ikke der?

Hvoran er egentlig strender med stein? Er det et marerit å komme seg uti vannet for å bade, og går det fint for små barn å bade der?

Blir veldig glad om noen vil dele sine erfaringer med meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ELSKER Kroatia, men i år blir det første turen med barn så det blir spennende å se :-)

Tror ikke det er så ille med steinstrender, da slipper man også sand OVERALT hehe....

Men må få tak i noen gode badesko som er små nok til snuppa da :-)

Reiser til Dubrovnik om 3 uker og gleder meg som en liten unge :-)

Skrevet

Vi var i kroatia, Brela, i sommer. Sønnen vår var da 3,5 år. i tillegg var jeg gravid i 5. mnd.

Det var helt nydelig der. strendene trenger du ikke tenke på, du får kjøpt badesko til 50 kr overalt. Sønnen vår spør ofte om vi skal tilbake til Kroatia snart.

Vi var på et veldig lite sted, men det var helt flott. Anbefales på det sterkeste:)

Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem fra Kroatia, nærmere bestemt byen Bol på øya Brac. Kjempefornøyd med reisemålet! Vi reiste med ei jente på 3, valgte et hotell med fint bassengområde og all inclusive (så slapp vi å tenke på å organisere mat på fremmed sted med barn - det er også typisk oss å ikke komme på at vi trenger mat før vi er skrubbsultne). Var også på stranda (zlatni rat eller noe sånt), det er IKKE sandstrand, mer som småstein. Men de er slipte av tidevannet så de er ikek veldig skarpe. Vi hadde med Crocs som badesko og de var ubrukelige pga hullene fremme (de minste steinen kom gjennom) så vi endte opp alle 3 med å bade barbeint. Og det gikk kjempefint. Snuppa vår på 3 klagde ikke heller, men så holdt hun seg ganske i ro mens vi var på stranda. Sto og satt i vannkanten hele tida, og litt på fanget på solseng. Men vi befant oss stort sett ved bassenget likevel, det var det enkleste for oss. Med badesko som er mer "skikkelige" burde det uansett ikke være noe problem, bortsett fra at ungene ikke kan leke med sanden da (type sandslott og sånn), men vannet er nydelig. jeg har aldri sett så klart vann! Kunne se bunnen med fiskeliv og alt på mange meters dyp.

Der vi var, var det veldig barnevennlig, liten by (ikke særlig med shoppingmuligheter, så sånn sett en billig tur, hehe) med nesten ingen trafikk. Hotellet hadde leie av sykler inkludert i 2 dager (med barnesete, men ingen hjelmer) og veien var flat inn til sentrum. Flotte lekeplasser også, med finere lekestativer enn jeg er vant med her hjemmefra. Hotellet vårt hadde også barneklubb, men den foregikk på engelsk/tysk/kroatisk. Så ikke ut til å være noe hinder for ungene likevel, man kan få gestikulert frem det meste ;o) Den delen av øya som vi var på lå ganske avsides, og mtp shoppingmuligheter var det kanskje greiere å bo på den andre siden av øya sånn at man kunne ta feks dagstur til Split hvor tilbudet var litt større. Hadde forresten mange fine utflukter fra der vi var, selv om vi var såpass late på vår en-ukes-tur at vi ikke var med på noen ;o)

Skrevet

Og forresten - nabohotellet vårt hadde velværesenter (spa) hvor prisene var helt "akseptable" - gubben hadde aromamassasje i en time for 250 kroner :o) Jeg hadde også 70 minutters spa-pedikyr for rundt samme prisen - utrolig deilig!

Skrevet

Tusen takk, det høres jo ut som det skal gå helt fint isåfall :-)

Jeg så liksom for meg skarpe, store steiner i vannet, slik at man måtte være yderst forsiktig for å ikke å skade beina. Men hvis dere har vært der med barn og det gikk fint, så ser jeg ingen grunn til å ikke sjekke Kroatia ut mer :-)

Har bare hørt skryt om det landet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...