Gå til innhold

Noen som har Bullterrier her inne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så morsomt. Tilhører DIB egentlig, men tenkte jeg skulle stikke innom her å høre om det var noen bulleeiere. Hvis alt går som det skal så blir vi bulleeier fra høsten av. Har en kinesisk nakenhund fra før av, så blir litt forskjell i utseende på de:) Har du en av hvert kjønn eller?

Skrevet

Vi har en hjemme vi. bølle til tuuusen.. hva lurer du på ? :)

Skrevet

Hva føler du er det mest positive og det mest negative med rasen? Og hvordan er de genrelt sett med andre hunder?

Skrevet

De positive tingene er at det er en veldig bra vakt hund, han passer på eierene sine godt, å han finner alltid på morsomme ting som underholder deg..

Men de er ufattelig sta og tøffe å hanske med, du må tydelig vise hvem som er sjef ved å holde han liggende på ryggen mens du står over feks.. å aldri la den få sjefsrollen i noen som helst tilfelle, da er det kjørt hehe..

Den rasen trives godt i bur da de føler seg tryggere jo mindre rom de har å passe på..

Det sies at de som starter med en bullterrier som sin første hund, kan hanske en hvilken som helst rase etterpå.. Det er en utfordrende hund man må ha stor tålmodighet med.. Etter våres ble flydd på at noen hunder som gikk løse ble han aggressiv mot hannhunder... men det har gradvis roet seg med mye trening.

Blir spennende for oss å se han sammen med en ny baby, men han har aldri vært aggressiv mot barn eller andre mennesker, kun de som man kan tydelig se er narkomane eller fulle, fordi da blir han redd.

Skrevet

Hehe... Ja, har hørt at de kan være veldig morsomme. Har bestilt oss en tispe vi, siden vi har hannhund fra før av. Gleder oss skikkelig. Har hørt at de er veldig glad i barn. Men du angrer ikke på at du valgte den rasen eller?

Skrevet

Det var samboeren min sin fra før av, å jeg hadde helt 100 % ærlig ikke valgt denne rasen. Det er for mye jobb i tillegg til barn, men så er det nok relativt annerledes med tispe også da... Siden du tenker på det så er tispene som oftest late hehe :) å det kan jo være litt til din fordel..

Jeg tror ikke det er mulig for meg å ha med Rocky (som han heter) alene med barnevogna ut på tur i Oslo sentrum :S Da må nok samboeren være med.. men samboeren har hatt han i 4 år snart, så det er jo allerede blitt et familiemedlem..

Lykke til med valget ditt, du får masse kul og bra oppmerksomhet ved å ha en så tøff hund ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...