Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 15.juli og skal pakke sykehusbagen til Ullevål. Er usikker på hva jeg skal pakke med til småen, vil gjerne ha noe eget tøy med. Hva foreslår dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 bodyer, en med lang arm og en med kort, sparkebukse eller joggebukse sokker og lue:) Kan også ha med dress:) Er ihvertfall det jeg har pakket:) regner med at det ikke blir nye skift hver dag på sykehuset, så jeg pakker ikke masse, men vil ha med meg noe eget så jeg slipper å bruke bare sykehusklær på ham når det kommer besøk o.l.

Skrevet

Greit å ha med et par egne bodyer. Husker fra forrige gang at snuppa svømte i sykehusets utvaska bodyer. Jeg fødte aug/sep sist og da brukte hun body og et par sokker når vi var inne på sykehusavdelingen. Ok å ha en bukse eller sparkebukse hvis man skal ta bilder også. Når man skal reise hjem er det kjekt med en tynn dress og en lue også. Bør ha en body og en strømpenbukse under når man reiser hjem.

Skrevet

Fikk beskjed på fødselsforberedene kurs på Riksen at det var lurt å ta med seg lue, da man ikke får dette på sykehuset :)

Skrevet

På ullevål er det lagt opp til på "hotellet" at du skal ha med egne klær - både til deg og barnet. Regner med at du får 2 liggedøgn + fødedøgnet. Ville derfor tatt med meg litt mere enn 2 sett til babyen.

Skrevet

Se også innlegg om sykehus bagen.. Der er det mange som har skrevet inn mange gode forslag. Husker ikke om det var her eller på terminklubbenfor juli, men sjekk der visst den ikke ligger her.

Jeg fikk ivertfall en del tips der. Første gang for meg, så ikke alt var like naturlig for meg at jeg skulle ta med.

Skrevet

Jeg fikk i brevet fra sykehuset beskjed om å huske å pakke sokker til babyen!!

Hehe, dette var det visst dårlig stelt med der borte, og det informerte de om i brosjyren "Skal du føde" som fulgte med UL-innkallinga. Kanskje det er sånn flere steder også at sokker forsvinner i vaskemaskina til sykehuset også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...