Busy Bee Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Noen som har erfaring med å ta med trille eller vogn på fly? Man kan visstnok ta med triller som man kan ha med inn på flyet som håndbagasje, noen som har gjort dette, og hvilken type trille har dere? Vi var i butikken i dag og spurte og hun som jobbet der påstod det var bare en type som var liten nok til å ha med som håndbagasje, en til 2000 kr. Hadde jo tenkt oss en litt rimeligere en... Kan det stemme at det bare er denne typen som er godkjent? Er det like greit å ta med den vanlige vogna og sjekke den inn ved gaten?
It's all about me Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Det er ikke alla flyplasser du får ha med trille inn til flyet, Gardermoen bl.a. får du ikke det. Men den som er så liten som hun snakket om er Quinny Zapp. Ellers synes jeg komforten på ankomststedet for barnet er det viktigste, så jeg tar alltid med hovedvogna hvis det skal tilbringes litt tid i den. Tiden på flyplassen ordner seg alltid, mange steder har de lånevogner og tiden går alltid fortere enn en frykter på forhånd.
Busy Bee Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Så på Gardermoen må du sjekke inn vogn ved bagasje-sjekkinn? Ja, det var quinny zapp vi så på. Ingen vits i å bruke to tusen på en ferietrille synes jeg. Vi skal skifte fly to ganger, og skal fly langt.. Han er sikkert veldig sliten og trøtt mellom flyene. Vi har tenkt på å ta med bæremeis også, men tror kanskje det blir slitsomt for oss å bære rundt på..
Snupi27 Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Baby relax-Surf.Kite kan taes med inn på flyet. den koster 1290 kroner. veier 3.9 kg og det følger med reisebag og regntrekk! den kan legges opp på bagasjehylla i flyet =)
Snupi27 Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 men det vi har tenkt til er å sjekke inn den vanlige vogna vi bruker normalt,, det e rnoen flyplasser det er utlån av vogner man kan låne etter sikkerthetskontrollen
It's all about me Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jepp, på Gardermoen må du sjekke inn trilla med en gang ja. Jeg har flydd masse med lillegutt, kom nettopp hjem fra siste tur for 1.5 uke siden hvor det bl.a. var to mellom vi også. Mannen tok han på skuldrene hvis vi måtte gå et stykke, ikke noe problem.
Busy Bee Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 Takk! Vet du om det er utlån på gardermoen?
Snupi27 Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 det bør egentlig være det men er usikker. vi skal selv reise derfra og satser på utlån av vogner der =) ellers får vi bare finn et sted å sitte så vi slipper å bære på emilie hele tiden!
jula Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 jeg skal også dra fra gardemoen til syden snart..og lurer veeeldig på dette med vogna!tror det blir tungt å bære på jenta på 9kg rundt i en bb flere timer..
Snupi27 Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 kanskje de har en handlevogn på taxfreen vi kan låne om babyen er store nok til å sitte selv? emilie er 10 mnd og kan godt sitte i en sånn,. tilfelle de ikke har vogn da.. når reiser dere da? =)vi reiser 4 juli!
It's all about me Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Det er utlån på Gardermoen ja. Noen få vanlige vogner, men mange små traller til håndbagasjen som det også er slikt lite sete som foran på handlevogner. Da lillegutt var mindre la vi jakkene våre i kurven istedetfor og oppi der satt han som en konge.
Busy Bee Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. juni 2008 Vi reiser allerede neste onsdag, bestilte billetter til USA på fredag!!! så er litt panisk i forhold til planlegging og alt som må ordnes, kan du si... Gutten min er 18 mnd, og veldig aktiv. Han liker ikke å bli bært, og vil helst gå sjøl. Greit nok det, men han stikker av fra oss! Derfor hadde det vært veldig greit å ha vogn. Skal dere langt?
Busy Bee Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. juni 2008 Tusen takk! Vi finner vel en slags ordning uansett!
Snupi27 Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 vi reiser til hellas vi =) dere kan jo kjøpe et slags bånd dere kan ha rundt armleddene deres så han ikke klarer å stikke av samtidig som han kan gå litt selv eller en gåsele http://www.barnetrend.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25&products_id=304 da er dere litt mer trygge. mener jeg har sett det "båndet" på nett oxo!! ja, jeg kan skjønne dere har litt panikk da ja! hehe =p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå