Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 er det mange her inne som er sterkt i mot måten hun "oppdrar" barna på? måten hun hjelper familiene?? for jeg har lest en del debatter her inne der flere viser at de synes veldig lite om hennes metoder. hvorfor det lurer jeg på? hva er galt med måten hun gjør ting på og hvorfor? og HVIS de metodene er så ille,HVORFOR er det da så mange som søker hjelp hos henne,foreldre med helt ekstreme unger-som nanny får skikk på i lpet av en uke?? og dette ved time out,forklaring til ungene,deltagelse for ungene og belønning for de ungene som er gamle nok til å skjønne den såkalte belønnings metoden. jeg har selv ei lita jente og er førstegangs mamma og er veldig usikker på hvordan jeg vil oppdra henne i de ulike situasjonene jeg vet vi med tiden vil komme opp i.. og jeg har sett en del på disse programmene og er forundret over hvor forandra disse ungene blir etter en uke sammen med nanny og ikke minst forundra over alle de negative bemerkningene flere folk her inne kommer med til hennes metoder... SÅ fortell fortell alle sammen: hva synes dere om disse metodene og hvorfor??
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Hei Synes det virker mer som hun 'oppdrar' foreldrene jeg enn barna. Jeg har også sett mye på det og jeg synes det er et fint program. Har brukt hennes metoder på flere ting jeg. Det hjelper faktisk. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 men det er jo fordi at om barna er så gale som på de programmene der,så har det jo med hvordan foreldrene har "mislyktes" i barneoppdragelsen på en måte.. jeg liker iallefall de metodene og tenker jeg skal bruke dem på lillemann når han blir større. vet mange andre som har brukt dem og som også sier dem hjelper. var bare spent på om det var noen her inne som hadde noe i mot disse metodene,da jeg har fått inntrykk av det hos flere ved å lese ulike innlegg her inne... og må si jeg ikke helt skjønner hva som er så feil med de metodene de bruker på barnavakten..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Jeg satt å tittet på dette en dag, og det eneste jeg reagerte på var at de satte lår på utsiden av døren og låste barnet inne under time out. Foreldrene hadde 5 barn og hadde ikke tid til å holde på døren. Så de satte på lås. Fikk totalt klaustrofobi jeg. Låst inne på rommet a gitt, mens mor og far er en helt annen plass i huset. Det er hun gamle dama jeg reagerte på. Ikke de 3 damene som bytter på å dra rundt. De er gangske flinke syntes jeg.
Sebastienne Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Det er en betenkelig side ved hele prinsippet bak disse programmene som det ser ut som de fleste ikke tenker over - nemlig det at barna må "behandles" med diverse metoder for å "bli riktig". Jeg ville aldri funnet meg i at de jeg var aller mest glad i og avhengig av her i verden så på meg som en oppgave som de måtte lete etter en fasit for å løse. Det er klart at det kan være sunt for oss voksne å ta se kritisk på hvordan vi oppfører oss mot de rundt oss - også barna våre, men det er noe helt annet når vi tror vi utvikler et nært og ekte forhold til barna våre gjennom å regulere samspillet vårt med dem etter forskjellige regler og metoder (Har jeg husket å rose 5 ganger for hver kritikk? Skal hun sitte på en stol med ansiktet mot veggen eller gå på rommet sitt når hun ikke hører etter? Skal vi ha klistremerker for å rydde bort lekene eller for at han ikke skal lugge lillebror? Osv.osv...) Bare tenk etter et lite øyeblikk hvordan du ville føle deg om de rundt deg hele tiden var mest opptatt av hvordan de kunne manipulere deg til å oppføre deg etter deres ønske framfor å helt oppriktig ønske å finne ut av hvordan du har det og hvordan du evt kunne få det bedre - samtidig som de selvfølgelig satte grenser rundt seg selv. Jeg ville i alle fall følt meg fullstendig ensom og forlatt. Og der er jeg vel ved kjernen av poenget mitt. Vær deg selv og la barnet ditt vise deg hvem du er forledre til og gjennom det også hvem du selv er. De aller fleste barn har ikke kommet så skjevt ut som de i nanny-programmene og trenger overhode ikke slik "terapi". De trenger ekte mennesker til foreldre, og er de så heldige at foreldrene også er i stand til å sette grenser og vise dem tydelig, blir de trygge på at de kan få utvikle seg med noen de kan stole på.
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Det viser seg gang på gang at det er som regel ikke ungene det er noe i veien med, det er foreldrene og deres holdninger til hverandre, barna og ofte at barna får altfor mye godteri og lite frisk luft og utfordringer og for lite søvn. Foreldre som samarbeider dårlig, ikke har samme regler og som sliter seg ut pga dårlige rutiner rundt de tingene som foregår hver eneste dag (spise, bade, legge seg etc). Jeg synes som regel ikke programmene har handlet så mye om å forandre barna, men å forandre foreldrene og å lage bedre rutiner rundt legging og måltider, og det har ført til at ungene har blitt mye blidere og roligere. Synes de metodene de har brukt virker fornuftige, det handler jo mye om å ikke skrike og kjefte, men å snakke ordentlig til barna, å gjøre ting sammen som familie og få det bedre. Det eneste jeg har reagert på er at hun Jo Frost først setter ungene til time out og så tar fra de belønning etterpå. Synes liksom det blir litt feil jeg da, når de har sittet og roet seg ned og sagt unnskyld etc så skal de bli fratatt noe på toppen av det. Men men....er ingen ekspert jeg altså, førstegangs mamma til ei lita jente som jeg ikke akkurat har planer om å ha noen streng oppdragelse på, bare gjøre henne til et harmonisk og hyggelig vesen som kan omgås andre og få seg venner, bli likt og ha det godt.
mamman til to gutter Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Jeg tror ikke vi får se alt sånn det faktisk er i disse programmene. Det starter alltid med at ungene er helt umulige og at mor og/eller far ikke har noen rutiner og veldig ofte er de uenige. Når Nannyene begynner, så er enten mor eller far helt uvillige til å ta imot råd, så har Nannyen en alvorlig prat med dem og så har de gjerne en alvorlig prat med en av ungene og så blir alt bra, mor og far gjennomfører rutiner til hver minste detalj og ungene er "perfekte" og legger seg uten problemer, hjelper til uten diskusjon og alle er glade igjen. Og alt dette i løpet av en uke. Metodene for mor og far er helt sikkert fornuftige, for det er ikke tvil om at de trenger veiledning for å klare å oppdra ungene, men tviler på at programmene ikke er regiserte...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 synes serier som dette faktisk henger ut barna! Burde ikke vært lov åsendeslik på tv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå