Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 dere av klær - og i hvilke størrelser - til førstemann?
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Greit å ha endel basisplagg hvertfall (bodyer og strømpiser/bukser), det blir endel skift den første tiden, så greit å ha sånn at man slipper å stå å vaske hele dagen Pene dresser, sparkebukser osv trenger man ikke like mye av, jeg brukte hvertfall det mest når vi skulle ut noe sted, resten lå hun mye i body og tynne bomullsbukser. Jeg er ikke fan av å putte små babyer i alt for store klær bare fordi de vokser fort, ser utrolig plagsomt ut å ligge å svømme i klærne, så vi hadde endel i str 50 og det brukte hun faktisk i 2 mnds tid selvom hun var 3750 g og 50 lang da hun ble født.. Str 62 og 68 var vel de hun brukte lengst..
*Roxy* Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Spørs litt når du får.. Jeg fikk i september sist og brukte veldig mye ullbodyer og -bukser. Ellers liker jeg godt hele dresser. Unngå plagg med hette og knapper bak, det er bare ubehagelig for babyen å ligge på og kommer nok ikke til å bli mye brukt. Str. 56 brukte jeg nesten ikke i det hele tatt, hoppet rett til 62. Den str varte lenge hos oss. Det er veldig stor forskjell på str i ulike merker, så du må se det litt an.
togutter-08og10 Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har handlet inn to sett i str 50, mulig jeg ikke får bruk for det, men den sjansen får jeg ta. Har også en del i str 56. Både jeg og mannen min var 50 cm og ca 3200 når vi ble født så kanskje vi får en på samme str. Ikke kjøp for mye smått, butikkene er åpne etter fødsel også (selv om jeg sliter litt med det selv etter en dyr shoppingtur til sverige senest i helga, he he)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 hihi sønnen min SVØMTE i str 44 når han ble født
lykketreff:-) Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har kjøpt eller arvet sånn at jeg har 6 langermede bodyer str 50 og 6 i str 56 6 kortermede bodyer i str 56 (men tviler på at jeg får bruk for dem) 2 nattdrakter i 50 og 4 i 56 2 små luer med knyting og 2 uten knyting 4 strømpebukser/tynne bukser med fot 2 "joggebukser" uten fot i str 56 6 par sokker 4 selebukser med regulerbar knepping på skuldrene Hmm.. Jeg mangler visst noen jakker. Får barn i slutten av juli, så hvis det blir varmt i august blir det mye body, lue, sokker og teppe.
Makko med to små gutter Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har 3-4body'er + bukseri str 56, endel mer i str. 62. Regner med å få endel i gave, men det veit en jo aldri....-Hvis gutten kommer til termin er han mest sannsynlig stor, så gidder ikke å kjøpe noe i str 50 Ellers har jeg fått låne en sekk med klær i str. 50 og 56. Så om gutten ikke er så stor får vi bruke dette, ev. kjøpe mer om vi ønsker noe eget/annet. Skulle det bli noen krise kan jeg alltids gi venninna mi kortet å sende henne på shopping ;-)
MorLykkelig Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Syns måten jeg gjorde det på var genial jeg. Lette fram annonser på nett, gikk i bruktbutikker og fant masse klær for en veldig billig penge. Da gjør det ikke noe om du får for mye klær, da du uansett ikke har gitt så mye for det. Syns det var vanskelig på forhånd å vite akkurat hva jeg trengte. Noen får babyer som gulper mye, andre gulper ikke i det hele tatt osv. Syns det er genialt å kjøpe brukt så lenge unga er helt små. Det har jeg spart vanvittig mye penger på ihvertfall.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Her var ikke prinsessen innom str 50 i det hele tatt,hun hoppet rett på 56. Og brukte det i to-tre uker før hun fløy videre til str 62. Heldigvis hadde vi gjettet rikitg på forhånd og hadde mest av 62 og 68, der holdt hun seg lenge. Ang hvilken type klær vi erfaringsmessig brukte mest..... Bukser/drakter med innebygde sokker,altså som dekker beina,- og som man kunne kneppe opp nedenfra og komme lett til. Gull verdt, spesielt pysjer som var knapper på. De minste babysokkene bare faller av,heeele tiden. Og bleieskift var lettere å gjøre når man ikke måtte av med hele buksen først. Bodyer med overlapping, altså som ser asiatisk ut nesten hvor man enten binder skrått over eller som har knepping på siden. H&M har en del slike i små str,- herlig å slippe å knote med å trøkke bodyhalsen ned over et vaklevorent hode. Mye lettere å lage en "body-wrap" Vi fikk september-barn, så vi likte hetter,vi da... Var skånsom varme til en liten nakke. Men enig med at knapper bak bare er ubehagelig for nurket å ligge på. Ellers anbefaler jeg å kjøpe en pakke eller to med bomulls-tøybleier,- ikke for å bruke som bleier,men som underlag på stellebord, som "pute" over evt saueskinn, som koseklut...Vi har hatt utrolig mye bruk av våre. Godt å ligge på,veldig praktisk.Tror sparkjøp selger dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå