mimmimor30 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Far er IKKE jehovas vitne,men moren hans er...Han har vår datter annen hver helg,men da jobber han og det er farmor som passer.... Men no fikk jeg vite at hun tar min datter med på møter og forteller om så fint de har det og om alt de står for... Jeg er ikke interesert i at min datter skal bli"hjernevasket"... Er det noen som har opplevd det samme som meg eller som vet hva jeg skal gjøre? Jeg er sint,redd og nervøs over dette! Min datter er 6 år no!
tigergutt<3 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Du kan vel stille litt spørsmål rundt samværs retten. Hvis han ikke har tid til å tilbringe helgen med barnet så kan hun jo være hjemme hos deg. Eller kanskje dere kan bytte helger slik at han ikke må jobbe. Når det gjelder å ta henne med på møte så ville jeg først tatt dette opp med far. Sagt at du ikke er interesert i denne typen barnevakt for deres datter. Men jeg tror ikke akkurat hun blir hjernevasket.....
mimmimor30 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Hun blir vel ikke det,men jeg er så nervøs....For de har så mange rare ideer som jeg ikke deler!
monica får juliprinsesse Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 ville ha prøvd å byttet helger med barnefaren.. vet sjøl korsn d e å bli dratt m på møter til jehovas vitner, da pappa er det..
MiLady Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Skjønner jo at du er nervøs. For dette er noe ukjent, og man høre mye rart om slike "sekter" Jeg har vært på slike møter da jeg var yngre, og det jeg husker best er all maten Og at det var veldig kjedelig å sitte å høre på denne såkalte "presten" Men prøv å tenk litt positivt. Datteren din får treffe andre barn og slikt. Husker at jeg fikk en sånn her fin bibel for barn, der det var fine tegninger og bibel historie. Snakk gjerne med farmor om at du føler deg nervøs, og kanskje spør hva som foregår på slike møter, og at farmor kan spørre om barnebarnet kan være med på slike møter først. Kanskje du skulle ha vært med farmor og din datter på et slik møte og se hvordan dette er med egne øyne, hva som foregår, hvordan oppføre seg og slik, hva som blir preket om osv. Når man vet hva som fåregår er det letter å finne ut om dette er falig eller ikke. Om man tillater barnet å være med på slik osv. Jeg sier ikke at du skal bli Jehovas vitne, eller at din datter skal bli det, men å gjøre seg kjent med ting man synes er litt skeptisk til, gjør at man kanskje får en forståelse for det ukjente. Kunnskap er vel stikkordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå