Gå til innhold

hvordan tilberede mme på en enkel måte om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på å ha vann på termos. Må vannet være 100 grader fortsatt, eller kan jeg avkjøle det litt slik at det ikke blir fullt så varmt. Tar jo så lang tid å avkjøle det da når man trenger det fort. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termos med varmt vann som inneholder malt. En flaske med kaldt kokt vann, en pulver boks med tre rom. Dette pluss 3 flasker har jeg med meg inn på soverommet hver natt. Har regnet ut hvor mye varmt og kaldt vann som må til for å få drikketemperatur. Så det tar meg 30 sekunder å blande hver måltid på natten, ingen oppvarming eller nedkjøling.

Skrevet

kan du blande i kaldt vann da? eller er dette kokt avkjølt vann? kanksje dumt spørsmål, men er helt ny på mme området :)

Skrevet

uff...beklager....nå er jeg helt omtåket etter en lang dag.....du skrev jo det jeg lurte på. Tusen takk. skal gjøre alt klart :)

Skrevet

Synes dette fungerer fint for oss siden lillegutt spiser ofte to ganger per natt. Har også en flaske klart for morgenen (7-8) så jeg noen ganger får ham til å sove litt til:-) Lykke til!

Skrevet

Hva med og ha ferdig kokt vann m/malt på flaska,varm den i micro og tilsett mme`?

Skrevet

Det går jo også... men ved å gjøre dette slipper jeg å stå opp...:-D Mikser på nattbordet.

Skrevet

Har han på eget rom så jeg må opp uansett;=)

Tar jo bare 2 mniutter...

Skrevet

Sant det da...Her må jeg ned en etasje og gjennom noen rom for å komme til kjøkkenet. Så sparer litt tid ved å gjøre det sånn.

Skrevet

Vi brukte stort sett ferdigblandet Nan som vi varmet forsiktig i microen. Ellers så synes jeg det er lettest med varmt vann på termos, kaldt vann på flaske og pulver i porsjonsboks.

Hos oss funker det best med (eks for 200 ml) 100 ml varmt vann, ca 40 ml kaldt, ha i pulver og rør om, ha i de resterende 60 ml kaldt vann.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...