Gå til innhold

ang os. blir dette riktig? samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tjener 22500 i mnd (før skatt), - 1/2 g 2500 som blir 20000.

20000 x 0,4 = 8000

os10300 - 8000 = 2300

er det riktig at det blir det jeg får i os?

takk for hjelpa på forhånd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tjener 23250 før skatt og får 2100,- tror jeg det er.

Skrevet

takk for svar:) da hørtes det jo sånn ca ut. er ikke helt alenemor enda, ikke på papiret ihvertfall.... gruer meg litt. hvordan er det? jeg klarer ikke forestille meg det helt. .... er redd for å slippe kontrollen. regner med bf vil ha annahver helg og en kveld uka...

Skrevet

Jeg tjener 21 184 kr før skatt å får 900 kr i OS.

Av en eller merkelig grunn tror de at jeg har en årsinntekt på 315 000 kr, enda jeg kun er lønnet 10 av 12 mnd i året. Men de beregner 12 mnd.

Høres riktig ut det du får ja.

Skrevet

okay. takk for svar... kan du ikke bevise for dem at det er 10 mnd eller hjelper det ikke.... på min ansettelse står det tariff bestemt lønn ved 100 % og jeg jobber 80%. det står også hvor mye årsintekt er. har du en sånn kan du jo vise de den?

Skrevet

Nei de regner mnd inntekt å ganger det med 12. Det kjipeste av alt er at jeg jobbet hele julen og hele påsken dvs en del helligdagstillegg å da satte de OS ned de mnd. Men de andre mnd hvor jeg ikke jobbet helligdager som f.eks 1 mai,17 mai(2 mai fikk jeg heller ikke jobbet fordi det var planleggingsdag i barnehagen) så fikk jeg 5000 mindre i lønn en mnd, men da satte de den ikke opp.

Så de setter den bare NED vis du tjener mer en mnd, men ikke OPP dersom du tjener mindre en annen mnd. Urettferdig egentlig :(

Jeg viste de hva jeg tjente men de brydde seg kun om de mnd hvor jeg hadde tjent mye pga helligdagene. Tjener jo gjennomsnitt 215 000 i året men i vedtaket mitt står det at forventet årsinntekt er 315 000 kr, å får da kun 900 i OS.

Men fra 1 sep har jeg ikke lenger krav på OS å da er det kun lønn.

Skrevet

de to månedene du ikke har intekt kan du søke om full os. det gjorde jeg i gjord. og det gikk flott, fordi det var nå værende intekt som ble lagt til grunn.

hi, du regner det ut helt rett!

Skrevet

Ja det har jeg gjort også. Har ikke hørt noe enda da men. Siste arbeidsdag før sommeren er 20 juni å så begynner jeg 20 august igjen.

Heldigvis fikk jeg igjen en del på skatten eller så hadde jeg ikke greid meg i sommer på kun OS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...