Gå til innhold

Dere som bor i Oslo, kildesorterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen jeg kjenner som har slik kildesorterings opplegg her i Oslo.

Der jeg er vokst opp hadde vi slik kildesorterings kasser til mat, papir og en til annet søppel og utenfor hadde vi 3 ulike søppelkasser.

Her er det ikke det, kun en stasjon for papp et godt stykke unna, utenom det er det bare en søppelkasse utenfor som man kan kaste alt annet utenom papp i.

Jeg skjønner ikke at Oslo ikke har slike ting jeg, nå som det er så mye fokus på miljø osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Nei, gudskjelov. Sorterer ut papp/papir og glass, men resten av søpla mi er det heldigvis ikke noen som pålegger meg å forholde meg aktivt til. Tror neppe jeg hadde gjort det heller.

Skrevet

Vi har for søppel og papp/papir, det er for glass og aluminium litt lengre unna. Men jeg savner også skikkelig sortering. Det er jo ikke mye pes i det hele tatt :) Både svigers og mine foreldre gjør det, det er helt unaturlig å ikke gjøre det egentlig.

Skrevet

Nei, men jeg skulle faktisk ønske det var kildesortering. Kommer egentlig fra Kristiansand hvor det har vært kildesortering i mange år. Er ikke noe særlig ekstra jobb bare man blir vant til det :-) Og så kjempebra for miljøet også!

Her så sorterer vi:

Glass/metall

Papir

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Gudskjelov? Hvis det var pålagt å kildesortere i Oslo, hvorfor hadde du ikke gjort det? Fordi det er så teit?

Skrevet

Så bra:) Litt kildesortering er det minste man kan bidra med:) Jeg er ikke noen miljøfreak selv altså, men syntes det er pussig at det ikke er slik i en stor by som Oslo:)

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Fordi jeg ikke har noe behov for å ha et nærmere forhold til søpla mi enn høyst nødvendig.

Skrevet

Selvsagt hadde jeg med glede sortert matavfallet vårt, det er ikke noe negativt med det.

Kanskje de som er negative ikke vet helt hva det går ut på, snarere enn å ikke ville sortere.

Skrevet

Vi bor i Oslo og har ikke. Eneste er separat for papp/papir. Her vi bor er til og med søplesjaktene fremdeles i bruk, altså sånn luke man kaster posen ned i, er veldig greit å slippe å gå ut da.. :o)

Tipper at det handler on økonomi i Oslo, koster vel litt med sånn kildesortering.

Skrevet

Jeg bor på landet, og her sorterer vi nesten alt. Organisk avfall, papir, plast, spesialavfall og restavfall (som nesten er ingenting når man sorterer), mens melkekartonger, glass og metall må vi dra og levere selv.

Synes ikke det er noe pes, man blir vant til det, selv om det er litt kluss med å ha så mange søppelbøtter.

Skrevet

Vi har egen papirkasse og vanlig søppelkasse i bygården, og så er jeg så heldig å ha miljøstasjon like rundt hjørnet der vi kaster glass og metall.

Dårlig samvittighet for matrestene. vokst opp med en supermiljøbevisst pappa som komposterte alt han kom over:-)

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Vet godt hva det går ut på, det gjør det overhodet ikke mer fristende.

Skrevet

Ser frem til at det utvides i Oslo!

Vi sorterer papir og glass idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...