thatsme Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Har lett på nett og finner bare lover ang barn UNDER 16 år når det gjelder foredreansvar etter skilsmisse. Hva gjør man når motpartens advokat vil tvinge frem delt foreldrerett kun for at sin klient skal beholde barnetrygd og slippe bidrag. Barnet vil bo hos den andre foreldren og vil ikke engang ha samvær med den andre som kun er ute etter økonomisk vinning. Kan det tvinges frem delt foreldrerett mot barnets vilje eller er dette bare trusler. Finner ikke ut av dette:(
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Er det ikke slik at barn over 12 år kan bestemme hvor h*n vil bo??
thatsme Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Det trodde jeg og, men det ser ikke slik ut likevel. Jeg finner ikke noe klart lovverk om dette:(
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 jeg har venner som har skilte forldre å det skjedde når de var over 12år, de fikk selv bstemme hvor de ville bo. man skal ha lov til det når man er over 12... kansje du skal fåen advokat å spørre h*n
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Barn over 7 skal bli hørt, barn over 12 skal ha en rett til og påvirke, og når det er snakk om over 16, så er jeg jaggu ganske sikker på at barnet selv skal få ta denne avgjørelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå