Gå til innhold

dere som har blitt uplanlagte gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere kjent "skyldfølelse" for dettE?

føler dere at mange tenker at det er jenta sin feil, selv om det egentlig burde være begge to sitt ansvar??

jeg snakker altså UPLANLAGT fra begge sin side, er så mange her inne som er så mistenksomme til at det er "jenter som lurer mannen og sier hun går på pilla men ikke gjør det osv"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh.. Hehe. NEI!

Hvorfor skulle JEG ha skyldfølelse for noe man må være to om?

Hvorfor skal ikke samboeren min ha "skyldfølelse"?

Og hvorfor i all verden skal man føle skyld over noe så vakkert som ett lite barn?

Skrevet

aldri kjent noe "skyld" nei! hvorfor i all verden skulle jeg det? vi var begge uforsiktige! pappan til gutten min har heller aldri trodd noe annet (selv om faren hans igjen har trodd det.....) dem om det!

Skrevet

jeg har ikke skyldfølelse med nr 1.. Hun kom til PÅ pilla..

Men med nr 2 har jeg det.. Gikk p p-plaster etter Xu, men så datt dem av hele tiden.. så jeg skulle bare vente på penger før jeg fikk skaffet ny pakke.. Og vips der kom gutten til.. (Selv om vi var forsiktige og satset på "sikre" perioder.., kondom i usikre perioder)

Men angrer ikke p ågutten min..

Skrevet

Skyldfølelse fikk jeg nok fra faren som sa jeg burde gått på pilla. Han visste jeg ikke gjorde det. Men han ville heller ikke ta på kondom.

Uansvarlige var vi BEGGE to.

Begge kunne sagt nei.

Men, det gjorde vi nok ikke...

Fikk spm fra folk: Ja, hvorfor gikk du ikke på pilla da? (og det var før jeg overhodet SA at jeg ikke gjorde det også. De tok det bare som selvfølge at jeg ikke gjorde det.) Uansett: Det er min sak hvorfor jeg ikke gjorde det.

Men, kan si det her: Det var fordi legen ikke ville gi meg p-piller fordi jeg hadde gått til legen ang eggløsningscyste. Hun ville at jeg skulle bli ferdig md det før jeg fikk p-piller. Og jeg ble gravid like etterpå..

Skrevet

Eh.. nei, har ingen skyldfølelse for det, hvorfor skulle jeg ha det?

Jeg vet at jeg tok den pillen til samme tid hver dag og mannen stod ofte ved siden av meg og pusset tennene når jeg tok den, så han vet jo at det stemmer.

Var forøvrig meg det passet dårligst for da vi ble gravide da jeg skulle flytte til utlandet for etterutdanning.

Minstemor kom også litt før planlagt.. Vi var "uheldige" 5 mnd. før vi skulle begynne å prøve og ble enige om at skjedde det så skjedde det og det gjorde det til tross for at sannsynligheten var liten. (Har fått vite i ettertid at jeg ofte har fler eggløsninger i mnd.).

Skrevet

Nei, ingen skyldfølelse i det hele tatt. Jeg gikk FAKTISK på pilla da jeg ble gravid, hadde omgangsyken i en uke. Vi var begge klar over at vi tok en risk da vi hadde sex.

Skrevet

Skyldfølelse nei? om det er noen som skal ha skylden for det så er det kondomprodusenten hehehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...