Gå til innhold

Hjelp! Jeg kjenner ikke liv lenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 20 med mitt andre barn. Var på ultralyd i forrige uke og da var alt i orden med den lille. Har kjent liv siden uke 14. Ikke hver dag, men ganske ofte. Siden lørdag har jeg ikke kjent noe. Er så bakymret.

Noen med erfaringer her????

Takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at fra uke 25 var det viktig å kjenne liv hver dag. Før det kunne det gå litt opp og ned.

Skrevet

Ring sykehuset å få en sjekk. Jeg følte ikke liv med mitt siste barn, tenkte at det var normalt og ventet til mandagen (dette var fra lørdag) da jeg hadde time på kontroll på sykehuset. Da var gutten min ikke frisk for å si det sånn. Jeg hadde fått morkakeløsning og det kunne gått veldig ille med oss begge. Jeg var innlagt i 3 uker, gutten i 4 uker men alt gikk veldig bra til slutt heldigvis. Nå hadde han tilvekstproblemer hele veien så det var en del problemer men jeg lærte at man ikke ska vente med sånt.

Det er ikke for å skremme deg, men bedre med en sjekk for mye.

Skrevet

Prøv å gå deg en liten tur og drikk noe riktig søtt, da kjenner du kanskje noe liv når du setter deg ned og kjenner etter.

Skrevet

Ja har erfaring med det, og resultatet ligger med smokken i munnen sin og flørter meg med nå. Han er 2 mnder nå. Jeg kjente liv første gang i uke 14-15 denne gangen da jeg var gravid. Så ble det stille i magen til ca uke 20, så stille igjen til uke 23. Men lillegutten i magen min var stille av seg. Var inne 2 ganger på ekstra ul på slutten da jeg ikke kjente liv. Alt sto bra til, men siste gangen var det nok lurt jeg kom, det var bare 4 dager igjen til ul termin og jeg hadde da lite fostervann. Jeg ble da strippet. Han kom dagen etter.

Du er ikke så langt på vei ennå at du trenger å kjenne liv hver dag. Men er du veldig bekymret ringer du føden. Men jeg tviler på at det er noe i veien. Kanskje babyen din har snudd seg og ligger med ryggen sin mot magen din og da er det ikke lett å kjenne noe spark. Men uannsett hva du gjør så følg magefølelsen din. Men jeg tror at alt er bra med den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...