LilleBjella Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Har veeeeldig lyst på en OTH urban jungle. Har falt helt for denne trehjulingen. Går veldig mye tur, har hund, og er ute hver eneste dag. Går mest på asfalt og grus, men er greit å ha muligheten til å gå i litt mer ulendt terreng også. Designet syns jeg også er lekkert. Har ikke behov for bremse, egentlig ganske flatt her jeg bor. Har bare et par forbehold, som også er ganske viktige. 1. str. på bagen...ser jo veldig liten og grunn ut. Vi får baby i slutten av november, og med oth sin egen pose, sier damene på barnas hus at det skal gå fint å bruke hele vinteren, og når våren/sommeren kommer er det jo ikke behov for en stor pose. Hva tror dere? Erfaringer? 2. Dette med at fotbrettet ikke kan reguleres. Er det et stort minus? Ellers andre plusser og minuser med denne vogna? Alternativet mitt er tfk sin jogger twist, men den virker mer klumpete, med flere deler som kan gå i stykker, mye lommer og merker, og syns ikke designet er så pent.
*Roxy* Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ikke selv hatt bagen, så det kan jeg ikke svare på. Kjøpte sportsvogna da baby var 4 mnd, tok den i bruk da hun var ca 5 mnd. Da ble det for kjedelig i bagvogna OTHen har en utrolig bra konstruksjon på setet som gjorde at jeg følte meg trygg på å bruke den selv om hun var så liten. Hun ligger veldig trygt og godt der, og knekken på setet gjør at hun ikke sklir ned. Hadde en annen sportsvogn noen uker før jeg byttet og den ble jeg ikke klok på. Hun satt liksom "utenpå" setet og fikk ingen støtte. I OTHen er det skikkelig støtte på sidene slik at hun ikke sitter skjevt eller belaster ryggen feil. Regulerbart fotbrett har jeg aldri savnet. (Nå er hun bare 9 mnd da, så om det blir et problem når hun blir større vet jeg ikke.) Jeg synes bare det er fint at det ikke er løse deler der foran. Jeg elsker at ryggen kan reguleres nøyaktig slik du vil ha den, og ikke har 3 faste innstillinger. De blir ofte enten for bratte eller for tilbakelent. Jeg vil bare si; KJØP DEN! Hver eneste dag jeg er ute og triller tenker jeg over hvor god den vognen er..
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Vi sto mellom oth og bugaboo når vi skulle ha ny vogn, tter å ha laget lister for og mot så var det klart at vi IKKE skulle ha oth hvertfall. For meg er den baggen et stort minus! Ikke bare er baggen liten sånn at du ikke får brukt den så lenge, men når du må bytte til sportsvogndelen så MÅ barnet sitte vendt fra deg og som du selv også sier, fotbrettet kan ikke reguleres.. I tillegg så syntes jeg måten å justere ryggen på var kronglete, syntes også at det var dårlig oppbevaringsmulighet under. Synes også den var vinglete opp fortauskanter, men det kan være fordi jeg ikke er vant til vogner med tre hjul Men baggen var som sagt det største minuset for meg, syntes den var sinnsykt liten og kan ikke se at man kan få brukt den særlig lenge.
*Roxy* Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Legg ut en tråd på Barnevogndebatten hvis du ikke har gjort det.. Får gode svar der, det tar bare litt tid. Og så vil jeg bare si at du ikke bør ta råd fra de som IKKE har vognen, man finner ikke ut alt om en vogn ved å se på/prøve den i butikken..
sykkelpumpe Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Har OTH fra 2004. Vi fikk da et aprilbarn, så det var ikke behov for så mye i den bagen, men vi brukte bagen til han var nesten 6 mnd. Sportsdelen på vogna brukte vi til han var godt over 3 år, og tenke aldri på at og regluere fotbrett, var nødvendig. Sønnen vår er det gjennomsnittelig størrelse på. Opplevde vogna som stabil og god og trille, og gleder meg til og ta den i bruk igjen, skjønt jeg er litt spent, da det kommer et novemberbarn denne gangen, men bruker man de riktige ustyret på klær ol, er jeg sikker på at det ikke skal være noe problem. tenker også a vi kjøper OTh sin pose denne gangen. Det eneste minuset er at det ikke er så god lagringsplass under vogna, men skal man handle er det jo et alternativ og ta med sekk. Anbefaler vogna på det varmeste! Vi har ikke angret:)
MintCondition Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Bagen på OTH er faktisk blitt mye større nå, Mami Nå er den vel 77 lang og 44 bred tror jeg, på størrelse med de fleste dypvogner. Vi har kun hatt sportsvogna til nå, skal kjøpe bag til den nye babyen, men har vært SUPERfornøyd med sportsvogna ihvertfall! Aldri opplevd det som noe problem at det ikke er regulerbart fotbrett på den, har faktisk ikke tenkt over det engang jeg.
LilleBjella Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 Lagringsplass under vogna bekymrer meg lite:) Bor så og si oppå flere butikker, så kommer ikke til å bruke vogna til å gå på handleturer. Det er noe med å høre erfaringer for de som faktisk har brukt vogna ja:) Ikke for å "disse" deg Miami, men jeg har også maaaange motforestillinger og buts mot flere typer vogner, men blir nok noe annet når man har tatt den i bruk og erfart den. Ser du har en buggis, og syns den også er veldig fin, men føler den er litt mye byvogn for mitt bruk... Tar råd til etterretning og legger ut innlegg på barnevogndebatten
willow Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Gleder meg til å finne fram vogna igjen jeg.. Vi brukte vogna sist til en stor gutt født i desember, (bagvogn og posen fra OTH) og var kjempefornøyde!!! Skiftet over til sportsvogna til 17.mai, altså 5mnd... og var like fornøyde både store og små! Brukte vel faktisk posen ei stund utover våren også, kaldt på nordvestlandet.... og det var intet problem!! Vi har ingen problem m fotbrettet, nå er han 2,5år og har ikke hatt noe plage av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå