Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøttet er kjempe sår på stumpen. Smører med sink salve fra apoteket, men synes ikke det hjelper noe. Vet at naken rumpe og luft hadde vært det beste - men nå er ikke det så veldig varmt akkurat.

Bør jeg ringe helsestasjonen for råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmel!! Funker kjempebra! I tillegg til salve.. Holder det tørt på en måte..

Skrevet

Purelan:) Kansje du har den liggende. (for såre brystvorter)

Skrevet

Potetmel, ja. Klask på slik at huden blir hvit, det holder det tørt til neste skift. Bør nok se bedring i løpet av et døgn.

Skrevet

Inotyol salve, den får du kjøpt på apoteket! Utrolig effektiv, merker fort bedring. Fikk tips om denne da jeg heller ikke syntes sinksalve fungerte noe særlig bra.

Nå er stumpen til lillegutt så fin atte:)

Skrevet

Dersom du har potetmel hjemme, så ha på det :) Fungerer kjempegodt mot sår stump, og virker kjølende.

Ellers så er Inotyol også kjempebra! Jeg smører et godt lag med det på jenta vår hver kveld før hun legger seg, fordi hun sover minst 12 timer, og blir rød hvis ikke. Den er som tjære, og holder urin/avføring borte fra huden. Er også litt smertelindrende.

Skrevet

Inotyol ja! Det funka på dagen her værtfall!

Skrevet

Dersom noen av de gode rådene du har fått over her ikke virker, så kan du vurdere om det er sopp.

Min lille jente var kjempesår i flere uker, det ble groper i huden som blødde. Jeg prøvde alt mulig av alle typer salve, og potetmel. ikke noe hjalp. jeg gikk til legen, men han trodde ikke det var sopp, likevel skulle jeg prøve soppsalve morgen og kveld. Det ble bare verre da. Men så, nesten i panikk, bestemte jeg meg for å smøre canesten (soppsalve) ved hvert eneste skift, og så lot jeg det tørke før jeg smurte Rikshospitalets barnesalve (heter nå NAF barnesalve) på. Da ble det godt i løpet av noen dager. Så smurte jeg canesten hver gang jeg så at det begynte igjen. Dette varte nok noen uker, men så har hun vært fin siden.

Lykke til!

Skrevet

Inotyol virker bra her. Og ikke minst bar rumpe og masse luft;).

Skrevet

Inotyol salve er best det bruker vi på jobben på gamle såre rumper.

Å sink salve er bandlyst på sykehjemet der jeg jobber.

Skrevet

Jeg bruker morsmelk, da er stumpen like fin neste morgen :)

Skrevet

Det som funker her er

- lufte masse

- purelan

- bambus bleier med ull utenpå (masse luft, antibakterielt og helt naturlig)

Skrevet

Morsmelk funker bra!! La det tørke før du har på bleien. Lykke til:)

Skrevet

Jeg brukte Inotyol da han var veldig sår, og nå bruker jeg litt forebyggende silulen sinksalve. Jeg varierer også vaskeklut med bommulspads m/litt babyolje på, da blir han ikke sår og det blir rent og pent.

Skrevet

Det som hjalp hos oss var å la henne lufttørke litt uten bleie etter hvert skift, mens hun lå på stellebordet. Etterpå hadde jeg på potetmel og det er viktig at stumpen er helt tørr før ny bleie tas på. Jeg synes heller ikke at sinksalve hjalp.

Jeg brukte våtservietter er periode og da ble det mye verre, så mesoft kompresser med vann og litt olje, lufttørking, potetmel og hyppig bleieskift hjalp hos oss.

Skrevet

Jeg Må bare få anbefale Weleda Calendula Zink Cream. Kjøpes på helsekostbutikken. Den er helt utrolig bra. Før brukte jeg Inotyol når det ble ille, men etter at jeg begynte med Weleda har ikke guttungen vært sår en eneste dag. Ikke antydning! FIkk tips om den av kiropraktoren min. :) Koster litt mer enn vanlige kanskje, men er drøy i bruk og som sagt SUVEREN! Mener den koster rundt 70-80 kroner.

Skrevet

her bruker vi jojobaolje,helt ren og naturlig...

bruker den også i badevannet og på tørr hud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...