Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men som nybakt mamma må jeg bare spørre - hvor lenge etter utpumping kan morsmelken brukes? Og er det normalt at den skiller seg etterhvert? Jeg pumpet i går og satte den i kjøleskapet, og idag hadde den skillt seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ulike meninger om hvor lenge morsmelk holder seg i kjøleskap, men jeg har i alle fall min egen grense ved 48 timer. At melken skiller seg er er helt normalt. Den samler seg igjen når du varmer den. jeg fortrekker å varme den i vannbad (helder kokende vann i en skål og setter flasken ned i - huske rå rist med jevne mellomrom slik at varmen fordeles jevnt - da vil du se at melken blir normal igjen. Og husk selvsagt å kjenn på temperaturen før du gir den til babyen :-)

Skrevet

Takk for svar, fant ut at det ikke var farlig å gi den til babyen etter litt googling ;-) Ikke greit å være nybakt mamma, mye spørsmål om saker og ting! :-) Vet du forresten også om det er normalt at babyen min har "kornete" avføring? Ser ut som hvite korn i avføringen hans, og syns det er litt rart med tanke på at han bare spiser melk..? Han er forresten 5 dager gammel.

Skrevet

Avføringen skal være gulaktig og gjerne kornete :)

Skrevet

Takk for svar, det var godt å høre :-) Har stusset litt over disse kornene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...