Gå til innhold

Brystbetennelse, og antibiotika... Har dere gitt mm, eller mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på antibiotika idag, abboticin.. Er spent på hvordan han vil reagere på den.. Og vil vel gå over på mme om han reagerer... Noen med erfaring? Jeg pumper nå, og gir mm på flaske foreløpig. (tatt bare en dose antibiotika ennå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt brystbetennelse og gikk på antibiotika. Ammet hele tiden, det gikk helt fint for gutten min. Du kan lese mer om antibiotika og brystbetennelse på www.ammehjelpen.no

Skrevet

God bedring forresten!

Det er deilig når medsinen begynner å virke, legen min sa det var veldig viktig å ta kuren helt ut, ikke stoppe selv om du føler deg bra.

Skrevet

Fikk du 10 dagers eller 7 dagers kur? på min resept står der ikke antall dager, men der er nok tabletter til 10.. Typisk meg å få sopp pga antibiotikaen, og da får nok lillegutt det også... Og så blir det ennå verre å gå over til bryst igjen...

Skrevet

Eg ammer samtidig som eg går på abboticin pga brystbetennelse... Har ikke merka noe på jenta...

Skrevet

Jeg ammet hele tiden, og det gikk fint. Både jeg og lillegutt ble litt løs i magen under kuren, men han virket ikke særlig plaget av det, så jeg ville ikke ta fra han den kosen. Hadde han virket dårlig/uvel, hadde jeg nok gitt mme. Var forresten et annet navn på antibiotikaen jeg fikk, men husker ikke hva den het.

Skrevet

Jeg ga mm.Hun ble kanskje litt dårlig i magen noen dager, men ellers gikk det greit.

Men, hvorfor går dere på Abboticllin (?), ammehjelpen og norsk kompetansesenter for amming på rikshospitalet anbefaler at man bruker Difluctan (også litt usikker på skrivemåte her) for å få en tilstrekkelig bred nok kur.Litt (veldig) kjipt om man må gå på to kurer, og mange leger vet ikke tilstrekkelig om dette til å gi riktig medisin.

http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=910535

Skrevet

Jeg trodde det var Diclocil som gjaldt for brystbetennelse jeg - var det jeg fikk beskjed om å bruke fra ammehjelpen på helsestasjonen.

Gikk 10 dager på kur, merket ingenting på mini.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...