isi* med liten januar spire!! Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei =) Syns jeg har lest her at du har vært veldig plaget med svangerskaps kvalme og oppkast. Jeg er 8+6 idag og har de siste fire ukene vært plaget med kvalme og siste tre med oppkast (må si at jeg føler det er myeeee lenger!!! hehe) Fikk noen kvalme nåler hos en ims terapaut på fredag og helgen har vært helt fantsisk. Uggen og trøtt, men murringer i magen men ikke denne veeeldige kvalmen og spyingen. Han sa det var ikke for kvalme og graviditet han hadde sin spesialitet men erfarings messig så de første behandlingene ville vare ett par dager. Begynnte nå i ettermiddag og kjenne kvalmen komme bølgende. Også vært forfeeerdelig trøtt idag. Og nå de siste tre timene har jeg spydd som bare det. Er helt forferdelig å nå er jeg helt tom igjen. Hvordan klarer du å holde ut uke på uke med små barn hjemme? Jeg orker ikke vaske opp en gang, svimmler å spyr bare. Har du noen gode tips?! Må si jeg er mektig imponert over deg =) Lykke til videre!!!
svanemamma Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hei :-) Jeg er forferdelig kvalm, men jeg har ikke kastet opp enda. Problemet mitt er at jeg sliter med å få i meg mat og har gått ned over 5 kilo. Har som sagt ikke kastet opp enda, men brekker meg ofte. Jeg har prøvd akupunktur, men det hjalp ikke i hele tatt. Er veldig slitsomt, men det går på et vis. Største er veldig flink og synes det er gøy å hjelpe til og leker masse med lillebroren sin. Ellers har jeg en fantastisk ektemann som leker med barna på ettermiddagen. Kolapser stort sett på sofaen etter at barna har lagt seg. Gleder meg masse til denne kvalmen gir seg. Har dessverre ingen tips. Eneste jeg har funnet ut er at det hjelper littegrann med en smoothie. Håper det bedrer seg til deg også snart. Masse lykke til! Klem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Åh takk hehe =) jah jeg er imponert overt at du ikke hyler her inne hver dag. Ja smoothie hjelper viss du får det i deg før de værste kvalmebyene begynner. Her har jeg også gått ned fra 59 kg til 54. Var de jeg hadde håpet skulle gå av til sommeren men ikke helt på denne måten. Spyingen er helt forferdelig, av ogtil venter jegpå den å noen ganger reiser jeg bare meg å så begynner jeg å brekke meg. Hvor fikk du nåler??? Jeg fikk litt under kneet på utsiden av leggene, og der hovedpulsåren går på armen. Det hjalp, om det var psykisk eller ikke vet jeg ikke men funket!!! Hehe Prøver å tenke at jeg ikke er kvalm men det funket dårlig hihi. Masse lykke til svanemamma =) ser ikke for meg å hatt to små du skal være like glad i akkurat når jeg sitter her nå.... hehe kleeem
svanemamma Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg fikk nåler nederst på armen. Skal visstnok være et sånt punkt der, men det funka ikke i det hele tatt. De er jo så nydelige disse barna, men det hender det er slitsomt ja. Det værste er på natta når en av de våkner og jeg må stå opp og ta meg av de. Da er det rett som det er jeg brekker meg, men det kommer ingen ting. Prøver å få i meg en smoothie midt på dagen mens minste sover, og en på kvelden. Bruker lang på å få de i meg da. Det som er litt snedig er at jeg er mye dårligere nå enn jeg var begge de to tidligerer svangerskapene. Begge mine barn er gutter, så folk spøker med at enten er det jenta som kommer ellers så er det to. Blir spennende å se på ultralyd senere. Må være enda mer slitsomt å kaste opp. Håper det bedrer seg for deg snart. Sender deg en god klem jeg :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2008 Åh så god du er =). Jah jeg blir helt satt ut og suuupersliten. Hehe av en eller annen grunn tror både jeg, pappaen og en venninde (vi som vet det foreløbig) at det blir jente her hihi. Uff er fryteklig slitsomt, er sykemeldt for det frem til onsdag, og føler meg ekstra "ekkel" eller hva en skal kalle det for jeg ikke orker å gjøre noe hjemme. Kanskje jeg bare er lat men jeg begynner liksom, da begynner jeg å spy å da blir det å ligge strak ut drit sliten og ta alt rolig. Føler overfor sambo som er på jobb hver dag å så komme hjem å leil ikke er fin å rein, at jeg ikke strekker til helle enda jeg bare går hjemme hele dagen. Ligner ikke meg dette. Har du vært på noe sånn tidelig ul eller? Ser vi har termin nesten samtidig. Vi skal på første kontroll på onsdag. Det blir kos. Få det bekreftet liksom. Vi har også bestillt tidelig ul på Aleris men det er kun for vår egen skyld, fordi det er så lenge til uke 17/18/19 for å se lille krapylet vårt hihi. Kan være vi er håpløse førstegangsprøvere men man gleder jo seg sånn over dette til tross for kvalmen.... God klem tilbake =) Å jeg syns du er så flink!
svanemamma Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Så søt du er :0). Synes det er så hyggelig når folk bryr seg om deg. Har allerede vært på første kontroll. Skal på ny kontroll på fredag og til jordmor 2.juli. Jeg skal også på tidlig UL ca i uke 12. Jeg får jevne kontroller pga lavt blodtrykk og litt trøbbel sist svangerskap. Synes det er greit å få tett oppfølging jeg. Vet hvor vanskelig det er å la ting ligge i huset og at man lett kan få dårlig samvittighet. Er slik selv, men du gjør en kjempejobb som bærer på et fantastisk vakkert barn. Vet det er vanskelig, men legg deg ned og slapp av og samle krefter. Det er viktigere det en et skinnende rent hus :0) Klem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 Hehe du er nå god som sier det. Men tenker på min kjære, kom hjem fra overtid i går å måtte ta til takke med noen tørre skiver som mat, og ikke var det strøkent her. Vet jo hvor godt det er å komme hjem etter en 12-13 timers dag til god mat og ryddig hus. Her kom han hjem til ett slakt på sofaen å måtte lage sine egne skiver å vaske klær. Men jeg var så dårlig at visste ikke opp å ned på meg selv. Åh så kos da. Ja vi gleder oss veldig til invendig ul på onsdag. Er da i 10 eller 11 uke så vi håper å få se noe. Ville egentlig vente til fullgåtte 12 el 13 uker men da var seff ultralydmannen på ferie hehe. Skal til aleris å skulle koste 1000 kr. Men skal bli så deilig å få noe håndfast å forholde seg til før mage og alt dette kommer. Du hadde gått ned noen kg sant. Snakket med en i går å hun mente jeg kom til å bli inlagt på sykehuset og få intranervøs næring når legen fikk vite jeg hadde gått ned 5 kg og det eneste som blir i magen er drikke og salt stenger. Blir helt nervøs av slikt jeg hihi. Ja det er så viktig at folk bryr seg. Å deler erfaringer og lurer på ting, ikke bare meg meg meg men felles trekk og forklarer sin situasjon pga de vil høre en annen sin og tenke at jaja dette var visst vanlig =) Hehe noen som gjør en kjempe jobb så er det nå deg, to unger fra før å en liten mageskatt!!! Ha en kjempe fin dag og la oss krysse fingrene for at kvalmen fant ut at den skulle være grei, fordi omjeg allerede kjenner den lurer nedi magen og noe mat kan jeg glemme å putte i gapet hihi. Stoor klem (",)
svanemamma Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Håper du slipper å bli lagt inn da. Blir gøy med UL. Masse lykke til!!!! Må få høre hvordan det går. Kjempeklem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2008 Hei såg du hadde svart i en annen tråd, men bare skriver her jeg. Så grei du er som tenkte på oss. Det var noe av det artigste jeg har vært med på. Den vordne pappaen har vært positiv og helt i hundre å veldig støttende hele tiden, MEN du skulle sett annsiktet hans. Åh det var verdt millioner! Hihi, hvordan er formen da? Har du prøvd sånn sea bånd. I går var gode råd dyre for jeg var så dårlig. Kjøppte meg noen bånd, times tid etter på det spydde jeg utover ett offentlig toalett og en stund etter inne hos en opptikker. Gud så flau jeg var. Men kvalmen har vært bedre idag. Vi kaller bare den lille som snart skal bli en kul, for kuli. Hihi å de siste dagene har den bare gått for kuli-umuli!!! Ahh nå er det snart helg igjen =) Noen spennende planer?
svanemamma Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Så gøy å få se kuli da. Er en fantastisk opplevelse å se det lille hjertet banke og den lille røre på seg. Blir liksom litt mer virkelig for begge to da. Gleder meg til 9 juli (men det er jo sååå lenge til). Utolmodig, jeg? hehe. Uff så leit at du kaster opp så mye da :-( Har ikke prøvd sånn bånd. Synes jeg ble litt verre av akupukturen, så holder meg litt unna. Båndene skal jo klemme på samme plassen som nålene ble satt. Er veldig kvalm, men presser i meg litt mat allikevel. Kaster fremdeles ikke opp så jeg er fornøyd med det. Er veldig sliten nå om dagen så gleder meg masse til helga. Skal til legen på fredag + til tannlegen på 2 års-sjekk med minstemann. Blir nok en lang fredag. Samtidig holder jeg på å kjøre opp, så var på glattkjøring i hele går. Litt vel gåen da ja :-) , men godt å få det unnagjort. Står i kø for å få oppkjøring, men det er lang venteliste her :-( Ellers har vi ingen spesielle planer for helga. Skal slappe av og kose oss. Enn dere? Noen spennende planer dere? Klem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2008 Hehe jah kuli var gøy å få sett. Så godt. Hihi må le litt over hvor "håpløse" vi er. Er jo bare9+4 mye som kan gå gale men vi er jo helt forrelsket allerede hihi. Ja det der kan godt gi seg. Men ikke pydd idag :-D hurra!!! Jah kan ikke si at jeg fikk noe ut av de båndene, ettersom jeg spydde rett etter, MEN jeg klarte å spise middag i går kveld uten å spy det opp igjen da. Hihi. Åhj, sammtidig som denne kvalmen. DU imponerer =). Hvor bor dere? Jeg hadde glattkjøring på Voss å husker jeg var skikkelig gåen når jeg kjørte hjem den dagen, å da var jeg hverken gravid å formen var tipp topp =) LYKKE til med time til oppkjøringen. Så kjedelig å vente på slikt!!! Lykke til hos legen med minsten =) Går sikkert kjempe fint =) Prøv å slapp mest mulig av i morgen da. Klem
svanemamma Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Så bra at du ikke har kastet opp i dag da. Krysser fingrene for at det værste har gitt seg nå da. Hehe, litt usikker på minstemann og tannlegen. Han liker ikke fremmede så veldig godt med en gang, da kan han bli sur og vrang. Ser for meg at jeg tar ut smokken og skal få han til å gape og får et vræl i stede. Det er jeg som skal til legen på kontroll. Blir spennende og se med blodtrykk og sånn. Slet litt med lavt blodtrykk sist svangerskap. Bor i trøndelag. Var litt sliten i hodet siste biten hjem ja. Vi skal stort sett ta det med ro i morgen ja. Klem.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. juni 2008 Åff... Går det ann å "bestikke" han. Med en premie etterpå eller noe? Sånn legetime var vi på idag også. Men det gøyeste var ul. Jeg hadde blodtrykk på 110 over 70. Ikke vet jeg hva det betyr men tror jeg hadde 120 før.... Håper alt går bra hos legen. At du slepper å slite med lavt blodtrykk og prob dette svangerskapet!!!! Helgen ja... Være barnevakt fredagen, og så har både jeg og min kjære fått oss fri lørdagen så da må vi finne på noe kos! Snakk om brygge, vin å reker med venninner om kvelden, men da må jeg finne på en god unskyldning for hvorfor jeg ikke skal drikke. Har akkurat fått vite at min søster er gravid også. Med ett lite ivf vidunder. Hun har termin 31 des. Å med meg 19 januar, det kan bli vittig. Har ikke fortalt det til de enda. Har lyst at de skal få kose seg med nyheten sin litt selv en stund, før minste søss (jeg er attpåklatt) hiver seg på med plager å alt mulig. Hihi kos deg med smoothien i morgen og la mannen din være litt god med deg! Har du virkelig fortjent =)
svanemamma Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 Blir spennende å se med minstemann i morgen ja. Prøver bestikkelser, men har han først bestemt seg for at dette vil han ikke, nei da vil han virkelig ikke være der. Håper på det beste selvfølgelig, men har også fått time i sovetiden hans så dette blir spennende. Håper at dette svangerskapet går lettere enn det forrige. Var mye fram og tilbake sist. Var på kontroll i uke 6 med denne lille i magen og da var blodtrykket mikroskopisk lavt (altså så og si normalt). 110/74. Ca. samme som deg det. Hørtes ut som dere skal ha en koslig helg. Kos dere masse :0) Så gøy at søstern din skal ha nesten samtidig da :0) Hehe, ja skal kose meg med smoothien min. Mannen min er veldig snill. Passer på oss alle sammen så godt han kan. Er så koslig når han stryker meg over magen. Vi har like mye kjærlighet for den lille i magen, som de to røverne som er høyt og lavt stort sett hele dagen :0) Vi har ikke sagt det til barna enda. Gleder meg til etter ultralyden for da skal vi fortelle dem det. Og så blir det ferie noen få dager etter ul. Tror nok størstemann kommer til å synes dette blir kjempegøy. Blir spennende med minstemann og se hvor mye han skjønner av det. Ha en kjempefin dag!! Klem :0)
svanemamma Skrevet 20. juni 2008 #15 Skrevet 20. juni 2008 Det gikk kjempefint med minstemann til tannlegen. Var litt sint når hun skulle se inni munnen hans, men ellers gikk det bra. Han slo seg ikke vrang i det hele tatt. Det gikk også bra til legen. Alt i skjønneste orden bortsett fra at jeg mest sannsynlig har betennelse i en sene nedi foten. Ikke så mye å gjøre med når jeg er gravid, så får bare se om det gir seg. Blir litt mye øvelseskjøring for tida ;0) Ønsker deg en strålende helg!!! Kjempeklem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. juni 2008 Hei hei =) Hvordan gikk det hos tannlegen? Hehe kjenner til det der, vil en ikke så VILLLL en ikke hehe. Tenker med skrekk på når lille kuli kommer ut. Hehe, det blir noken sta liten tass!!! Midt i sove rutinen også er sikkert en utfordring for din lille. Hihi alltid mesunnet de små den gode luren!!! Okei blodtrykk vet jeg nesten ingenting om. Så 110/70 er bra? Hihi da er vi nesten lik da. Så kjekt. Godt at du har noen fra før så jeg kan lene meg litt på dine erfaringer. Hva som kan skje med deg og barnet under graviditeten når du har høyt blodtrykk. Så godt å høre at det er lavt i allefall. Gleder meg til du skal på ul. Åhh det er så lenge til uke 18. Hihi. Hehe gøy å litt skummelt at vi skal ha sammtidig. De har en fra før av. Å hus å gode jobber å gift. Vi er jo sammboere å leiter etter leil å har vanlige jobber. Men det går nok veldig bra. Gleder meg Uff har hatt to dager uten spying. Håpet at det hadde gitt seg, men nå var det jammen på ann igjen. Huff å blæh. Jaja pytt sann vi får tåle det. Hmm tror jeg å vil ha smoothie idag. Åh så kos at dere har det slik. Er virkelig herlig å høre, spes med nr 3 på vei!!! Jeg er jo seff bekymret hvordan det skal gå når den minste kommer, men han er helt døds herlig å god med meg nå. Håper det gikk bra idag. Gooood helg til deg =)
svanemamma Skrevet 20. juni 2008 #17 Skrevet 20. juni 2008 Det gikk kjempefint med minstemann til tannlegen. Var litt sint når hun skulle se inni munnen hans, men ellers gikk det bra. Han slo seg ikke vrang i det hele tatt. Det gikk også bra til legen. Alt i skjønneste orden bortsett fra at jeg mest sannsynlig har betennelse i en sene nedi foten. Ikke så mye å gjøre med når jeg er gravid, så får bare se om det gir seg. Blir litt mye øvelseskjøring for tida ;0) Blodtrykket var i dag 120/70 og bra sa legen. Ellers er faktisk kvalmen litt bedre i dag. Den er der fremdels men klarte å spise taco til middag og gulrotkake til barnetv!!! Det er lenge siden jeg har spist kake!! Håper det betyr at det er i ferd med å lette litt. Er som sagt kvalm fremdeles men brekker meg ikke lenger. Ja vi har det kjempefint. Har selvfølgelig opp og nedturer vi også, men vi har et solid ekteskap og elsker hverandre veldig høyt. Det går nok kjempebra med dere også, bare husk at det kan være litt tøft og slitsomt og være foreldre innimellom, men stort sett er det bare en sann glede og helt fantastisk og være foreldre. Ønsker deg en strålende helg!!! Kjempeklem :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå