gullunge+1imagen Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Mener både flaske og brystpumpe, lurer sånn på hva jeg skal velge, så trenger både ris og ros til begge merkene.. noen?
gullunge+1imagen Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Og så hadde det vært greit å vite hva som er bra eller dårlig med dem da..
It's all about me Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg sverger til begge jeg. Bruker Dr. Browns til å begynne med da jeg synes de er geniale og lillegutt fikk i seg minimalt med luft gjennom dem. de er litt kronglette med alle smådelene, men det er en vanesak. Da han begynte med velling kjøpte jeg et par Mam. De er enklest å riste ut vellingen i og har gode smukker. Men Dr. Brown er også gode til dette, må bare riste med eget lokk og sette i røret+ etterpå. Avente har jeg brukt til drikke siden de er tettest når de lekes litt med, samt at de er raskest å kaste i oppvaskmaskinen. Disse bruker lillegutt enda når han skal ha vann i senga.
Bic&Bac Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Vi likte ikke dr brown nettopp pga delene. Brukte avent og vanlige butikk-flasker uten noe spes. merke.
TeBax Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 vi begynnte med avent med tutta våres fikk en del luft i magen, så mannen min kjøpte dr.brown og etter det har hun ikke hatt noe luft i magen. syns ikke det er noe stress med delene til dr.brown flaskene jeg =) men det er vel gjerne en vanesak
gullunge+1imagen Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 Takk for svar:) Enn brystpumpene, de manuelle, noen som har erfaring med dem?
Avokado Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Er veldig fornøyd med avent manuelle brystpumpe. Ingen erfaring med flasker. Han hadde flaske nekt. Men hadde kun kjøpt avent sine. Få satse på de blir brukt til nr 2. Vuderer selv å kjøpe eletrisk pumpe denne gangen. Ble litt tunkt i lengden å håndpumbe. Men for litt er den andre helt topp.
It's all about me Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Ang pumpe så hadde jeg kjøpt elekstrisk hvis den er planlagt å ikke bare ha for å lette brystspreng. Jeg kjøpte først Avente sin manuelle men pumpet hver morgen så den var ordentlig dritt etter en stund. Ble helt ødelagt i hånda. Kjøpte så en elektrisk fra Medela og det anbefales på det sterkeste. Den var bare å hekte på, sette seg foran tv'en og vips så var flaska full )
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Til min første brukte vi dr brown i starten, og synes det virket kjempebra. Gikk over til Avente når jenta var blitt ganske stor og ikke hadde problemer med luft i magen. Smokken på avente er ganske mye hardere enn dr brown sin, og syntes derfor at det var lettere for den lille babyen å få tak på dr. brown smokken. Du blir veldig fort sliten i hånden av manuell pumpe, så jeg anbefaler deg å kjøpe en elektrisk. Jeg hadde også medela, men har ikke prøvd noen andre, så har ingen å sammenligne med.
gullunge+1imagen Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2008 Hva koster medelas elektriske da? Jeg brukte medelas sin manuelle sist og syns den var helt grei, men når dere sier det så ble jeg kanskje litt sliten i handa ja.. I utgangspunktet er det for å fjerne brystspreng og få til å legge bebi lettere til, eller å ha hvis det skulle være at noe skjer og jeg må pumpe ut mat en stund (såre brystvorter eller liknende).. Hadde masse startproblemer sist, og takker oven for brystpumpa! Jeg vil deffentli ha det denne gangen også, men tenkte jeg ville prøve å kjøre samme merke på pumpa og flaska, siden man kan bruke flaska rett på pumpa da.. Husker medelas manuelle kostet 450 sist, så den elektriske er sikkert dobbelt så dyr, eller?
It's all about me Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 De har forandret på pumpa siden jeg kjøpte den så vet ikke hva den koster nå. Men en annen ting er at Dr.Brown sine flasker passer på Medela sine pumper.
Lille Lu Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Vesla her klarte ikke å få i seg noe som helst med avent flaskene i begynnelsen. Men med dr. Browns gikk det helt fint. Synes avent sin manuelle pumpe var bra! Hadde også en elektrisk fra medela men den passet ikke meg - fikk ikke ut så mye med den.
godiva med 3 gull Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Dr.Browns og ingenting annet til de små. Avent fikk begge mine vondt i magen av, Aldri hatt mageknip på noen av dem sålenge jeg har holdt meg til Dr.Browns, de er verdt hver krone!! Og synes ikke det er no stress med smådeler i det hele tatt. Særlig ikke når man vet de er der så verdens vidunder ikke skal få luft i magen. Hadde avent bryst pumpe når jeg fikk førstemann, elendig er rette ordet. Men blir jo helt "utslitt" i hånden, pluss at den har liten varighet.. gikk i stykker.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Har kun brukt avent vi da.. Og er veldig fornøyd med de, flaskene synes jeg er supre, og jenta vår har kun villa hatt dem.. Brukte avent sin manuelle brystpumpe sist og synes den virka bra jeg, men ja ble sliten i armen av og sitte og trykke hele tiden så denne gangen har vi elektrisk pumpe fra avent. Har ikke fått prøvd den enda men fikk høre av ei vennine at den var veldig bra. Synes ikke avent pumpa hadde liten varighet, den jeg hadde gikk ikke i stykker og den var i bruk flere ganger om dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå