Gå til innhold

idag fikk jeg virkelig kjeft gitt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ute med jentungen og skulle gi ho litt drikke.

Ho drikker av en gatorade flaske og da kom en annen mamma (antar ho var det siden ho hadde barn med seg.) Og kjefta meg huden full fordi jeg måtte da ikke finne på å gi barnet mitt gatorade. Snakk om ren barnemisshandling, kunne jo like godt ha slått barnet mitt gult og blått så ille var det.

Wow sier jeg bare.................

Jeg bare rista på hodet og spurte om hun var ferdig med å være den perfekte mamman snart, og hva som fikk ho til å mene at ho hadde rett til å snakke til andre mennesker så helt uten respekt.

Da bare så ho surt på meg å gikk.

Greit nok at gatoraide ikke er det beste å gi barna dine helt sikkert men jeg gidder da ikke forsvare meg overfor fremmede slik. Og snakk om å ta i litt da hvis ho mener at noen som gir denne drikken til sine barn er like ille som noen som slår dem gul og blå.

En annen ting er at noen ganger er ikke ting akkurat som de ser ut som og hvis ho hadde sagt ting på en pen og rolig måte hadde jeg kunne fortelle henne at det faktisk bare var rent vann fra springen på flaska.

Ho har aldri fått gatorade det er det faren som drikker, men den er veldig fin å ha med på tur og la ho drikke av fordi ho søler veldig lite når ho drikker av den flaska. Man kan jo faktisk ta av korken og fylle på andre ting en det som står utenpå da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert en "perfekt" dib mamma det der du :-)

Fra spøk til alvor.. Tror jeg hadde blitt temmelig paff og bedt dama flakse om jeg hadde vært deg.

Hva er det med folk som tror dem har rett til å stikke nesa si i andres saker?

Skrevet

hahaha,ta å gi henne litt vann på ei Absolutt vodka neste tur,da blir det nok fart på kjerringtøsene rundt om!

Makan så frekt!

Skrevet

hehe må inrømme at tanken om personen henger på dib slo meg.

Men ærlig talt lurer litt på hva det er som gjør at jeg møter slike mennesker, for det er fjerde gangen jeg har møtt noen som har funent at de skal kjefte på meg.

Like ettter jenta mi var født i fjor sommer fikk jeg kjeft av en gammel dame fordi jeg ikke hadde teppe forann vogna.

Stakkars ungen min (som forsovidt storkoste seg oppi der.) fikk jo sol på seg.

Så var det den gammle dama som kjeftet meg huden full for å legge meg etter en gift mann. Hun hadde nemmelig observert meg og min mann ute på lekeplassen med dattra vår og siden jeg ikke hadde på ringen men mannen min har (jeg er gravid og hoven i hendene så ringen passer ikke akkurat nå.) så mente ho at det måtte være en annen som var kona hans. Gud veit hvordan ho så at bare en hadde ring ho må ha hatt kikkert eller noe.

For litt over en uke siden fikk jeg høre at jeg måtte ta med ungen min til lege for noe måtte være galt med henne, hvorfor jo fordi hun ikke går i en alder av 13 mnd.

Og så dette idag.

Takk og lov for at jeg ikke er en veldig usikker mor sier jeg bare.

Skrevet

Hva er det med folk der du bor..??

Er jo tragikomisk hva noen kan få seg til å si/mene.

Skrevet

Beklager HI men nå ler jeg. Hva i alle dager er det for slags damer som bor der du bor. Kan de ikke feie for sin egen dør først da.

Jeg fikk kjeft en gang fordi jeg ammet jeg. Ikke fordi det støtet noen men fordi ungen ikke tålte kumelk, hm jeg er vel den eneste i verden som har kumelk i brystene og ikke morsmelk jeg da. Jeg drikker nesten ikke noe melkeprodukter og det var sommer og varmt og babyen var tørst. Glemmer det aldri, hadde hun dama kommet bort til meg nå hadde jeg slengt noe tilbake.

Men det er hele tiden noen som skal bry seg om hva hver enkelt person gjør.

Skrevet

Hehehe :) da så..

Jeg har også fått kjeft sånn en gang, snuppa fikk is på kjøpesenteret på bursdagen sin (som i år falt på en onsdag om jeg ikke husker helt feil), da var det ei skrulle som ville fortelle hvor uansvarlig det var å gi barnet is SÅ tidlig, og på en hverdag i tillegg :)

Måtte bare le jeg, særlig når snuppa så på henne med verdens søteste smil, strakte isen mot henne og lurte på om hun ville smake ;)

Synes det er helt greit å si ifa jeg altså, om noen faktisk driver å mishandler ungene sine (slår de, lugger de osv), eller folk som lar ungene sitte i bilen midt i solsteken alene for eks (samme med hunder), da sier jeg også fra hehehe :)

Men dette er jo direkte "farer", generell oppdragelse legger jeg meg ikke opp i..

Skrevet

Du kunne jo gitt henne en sprut mitt i panna mens hu stod der å kjefta:p

Skrevet

Hahaha... Det hadde vært rått, Min *lille* prins*er stor*!!! Ser det for meg.... Hahaha

Skrevet

ja hva det er med folk her kan man lure på, jeg kommer fra en liten byggd og der tror jeg ingen ville finne på å komem med slikt. mens nå bor jeg i oslo.

Skulle vel egentlig tro at folk blandet seg mindre i en by en på bygda da.

Greit at det er 4 ganger over et helt år men merkelig at jeg skal klare å møte alle disse menneskene.

Må jo le litt også da er jo mye forkjellige folk i byen det er helt sikkert.

Skrevet

Herregud..

Helt sykt hva enkelte perfekte mødre kan tillate seg å blande seg oppi!

Hadde det vært meg, ville denne vært kjeppjaga til Færøyene.

*huff*

;o)

Skrevet

Enda godt du svarte tilbake, ofte blir man så paff i slike situasjoner at man ikke får sagt noe. Det der med DiB-politiet slo meg også hehe.

Lurer på om det var en slik som så med mord i blikket på meg en dag her. Jeg skulle ta t-banen med lillegutt og hadde hengt helseteppet foran åpningen. Dvs jeg hadde brettet det i 2 hvert fall og bare hengt det foran hans synsvinkel slik at han sovnet. Han er jo så grusomt nysgjerrig den gutten; det optimale hadde vært å sovet med 1 øye åpent hehe. For det å gå glipp av noe pga noe så trivielt som søvn, nei det er kriiiise.

Jeg stod da å dyttet vognen frem og tilbake, så at han var nesten i drømmeland når et kvinnfolk trilla forbi meg og så på meg, så på teppet og så på meg igjen. Jeg stirra bare tilbake jeg og holdt nesten på å si noe, men da kom banen. Jeg tok jo vekk teppet med en gang han sov og det var åpent ned mot kanten av dyna og på sidene, så det var ikke tett i det hele tatt.

Men lurer på en sak; tror du disse gærna folka hadde snakket til noen som virkelig mishandlet ungen sin? Altså sett at de slo etc? Jeg så en dame kline til ungen sin for endel år tilbake og du kunne ikke stoppa kjeften på meg da. Det var like før jeg fløy på dama selv, blir sååå sinna. Men for det HI skriver hadde jeg ikke løfta et øyelokk, man vet jo aldri hva som er inni :)

Skrevet

Herlighet! Da har man store bekymringer i livet!

Skrevet

Herregud! Latterlig dame! Om hun er inne på DIB håper jeg hun ser innlegget ditt og får seg en tankevekker! Kanskje hun da slutter å blande seg opp i sånt hun ikke har noe med!!!

Skrevet

Er en sportsdrikk, man kan kjøpe den på matvarebutikker, kommer i grønne eller røde flasker med drikketut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...