JulieF*Victoria* Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 ? Eller venter man som regel til rundt uke 12 med det? Jeg fikk bare beskjed av legekontoret mitt at jeg kunne ringe igjen å få time i begynnelsen av august (da er jeg ca 12 uker på vei). Hmmm....
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Det vanlige er ul i uke 17- 19!Men mange får tidlig ul pga mistet før, svangerskap risiko, ikke vet hvor langt de er på vei!Mange bestiller jo private ul mot betaling! Jeg har allerede vært på 4 ul!Skal på en til om 8 dager til! Ul i uke 12 er veldig bra, hvis du er førstegangs.. og ikke har hatt dårlige opplevelser bak deg:) Med datteren min fikk jeg ikke ul før i uke 19!Reagerte ikke noe på det da, men nå kunne jeg aldri ha ventet så lenge..hehe
Bic&Bac Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde rundt uke 12 i første svangerskap. Denne gangen skal jeg ha tidligere, men det er pga jeg har fått diabetes siden forrige svangerskap.
Bic&Bac Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skrev om svangerskapskontroll, altså... UL er vanlig å ha i uke 17-19, ja. Har man tidligere, er den enten av spesielle grunner eller fordi man tar privat.
JulieF*Victoria* Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2008 Oki, da vet jeg litt mer:) Tror jeg har blandet UL med vanlig legekontroll. Trodde på en måte det var det samme...hehe, men nei, da lærte jeg noe nytt i dag oxo! Da bestiller jeg time til UL i uke 12 hos en privat klinikk:) Betaler gladelig selv for det:) Takk for svar!
Bic&Bac Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Noen legesentre har ul-apparater, så hvis ditt legesenter har det, kan det være du får ul der. Ta kontakt med dem og spør på forhånd, før du evt. bestiller timen hos privat klinikk. Så kanskje du kan spare de kronene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå