to-em Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei Er det noen her inne som har prøvd modningsakupunktur og har hatt god effekt av det? Jeg hadde en lang fødsel for 4 år siden og lurte på å prøve det denne gangen. Men jeg har to venninner som har prøvd det nå, før de skulle føde sitt første barn, og det ser ikke akkurat ut som om det har hjulpet for dem. De brukte langt tid for å få full åpning og fødselene var ikke noe enkle. Derfor vil jeg gjerne høre om noen som har god erfaring med dette!!!
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 jeg har ikke erfaring..men jeg går til en fysio som tar akupunktur ,å jeg spurte litt om dette.. å hu sa at d er ikke alle akupunktur responderer like godt på som enkelte andre.. hu snakket om at d kunne være med på å gjøre åpnings tiden kortere,å få kroppen i balanse,å hjelpe med på å gjøre vevet litt mer elastisk.. men hu sa og at d kommer helt an på hvordan kvinnen går fødslen i møtet..om hu går inn med frykt og angst eller om hu klarer å slappe av å tenke positivt ,å jobbe med riene i stedenfor i mot.. å d har jeg veldig tro på..jeg var kjemperolig med nr 2..å gikk inn i meg selv å konsentrerte meg m å puste når riene nådde toppen..jeg samarbeidet med kroppen å d hele var over på 1.5 time..men jeg fikk og akupunktur som og hjalp noe enormt.. litt utenom d du spurte om her men
Plutte Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Jeg går til modningsakupunktur og tror jeg har effekt av det. Har 10 dager igjen til termin, og idag foretok hun en vaginalundersøkelse etter mitt ønske. Da viste det seg at mormunnen var helt myk og jeg hadde 2-3 cm åpning. Så her var det helt klart til at babyen skulle komme. Hver gang jeg ligger der med nåler har jeg fått gode sammentrekninger, men de har gitt seg etter at jeg har kommet ut. Så jeg tror helt klart at det har noe effekt. Mne jeg har jo ikke født ennå, så jeg vet jo egentlig ikke. Hun sa inledningsvis at det var noen som fortsatt gikk overtid selv om de gikk til modningsakupunktur, men at det kortet ned på fødselen forde du slapp den første fasen. Uansett, vil det mest sansynlig gå MYE fortere denne gangen. Kroppen har født før og åpningen går fortere en første gang uansett! Lykke til!
gullegget Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har hatt modningsakupunktur før begge fødslene mine. Og jeg syntes det har hvert fine fødsler. Har ikke født uten, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Har også hvert i knall form etter fødselen. Jeg tar akupunktur nå også.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Vi var to jenter på føden som blei satt i gang samtidig. Vi hadde begge prøvd modningsakkupunktur, men ingen av oss hadde blitt modne nok. Jeg måtte ha to gelekurer og en tablett før jeg var moden nok for drypp. Og hun hadde to gele kurer og en tablett+ drypp før hun fikk keisersnitt. Og da vi møttes i gangen etterpå var vi enige om at de pengene skulle vi jammen kreve tilbake:) Men det er forskjell på folk da.
2 fine små Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er ogsaa veldig spent paa dette, et doegn paa igangsettingskur forrige gang, fulgt av 14-15 t langdryg setefoedsel med epidural som stoppet opp alt - likevel en fin foedsel, men altsaa skrekkelig lang da, over 40 t - inkludert kur... =o) Saa jeg er motivert for noe kortene, hva enn det skal bli. Og om det saa blir setefoedsel igjen, saa skal jeg ikke ha epidural denne gangen, har trent mye siden uke 13, tatt mye yoga, jobbet med pust, er mentalt sterk som sist, men ogsaa mye sterkere fysisk enn sist vil jeg si. Saa jeg skal ta modningsakupunktur som det foerste jeg gjoer i slutten av neste uke (dag 2 i Norge etter lang tid i utlandet, hehe, rett paa sak!) og saa hver uke fram til foedsel, gjerne to ganger i uken. Er superspent paa om at jeg gjoer denne gangen spiller inn paa noe som helst, har ogsaa drukket bringebaerbladte rolig to uker, og skal over paa kapsler uke 37 tenkte jeg. Ivrig, ivrig ja, og det kjennes godt. Menstermin 15. juli og ULtermin 27. juli, det betyr at jeg er klar jeg, foerste uken i juli. Saa elendig svar, men jeg er ogsaa som HI spent paa om dette virker, aa ta modningsakupunktur altsaa. Har generelt veldig tillitt til akkupunktur, noe man jo har drevet med i Oesten i noen tusen aar, det er bare i Norge at det ikke er regnet som vanlig medisin. Men det kommer, det kommer...sakte men sikkert.
es27 Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 tar modningsakupunkur nå, etter at j startetdet så har j fått mere murringer neden til og kynnere er tettere. men i dg satt hun nåler for å sette i gang, eller som hun sa d setter enten i gang eller så gir den et ekstra puff på modningen. når j var der murrret d som bare å forhåpningene var på topp for at nå skal d skje noe her, men gikk derfra hjem for å hvile å egentli lite som skjer. kynnerene er tett men det er jo bare kynnere, Vil jo komme i gang her! litt rastløs på å få han ut men har jo 10 dager til termin så enda god tid. hadde d ikke vært for et ondt bekken så hadde j vel ikke hatt d så travelt, men i dag er alle bekn plagene borte, så d hjelper mot noe i allefall... de sier jo tru kan flytte fjell så venter spent.
Bayleaves Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Jeg fikk også modningsakupunktur på Rikshospitalet i dag. Har hatt to hele netter med rier (for 8 døgn siden og i natt), som stoppet opp ca kl fem. Har ni dager til termin. Ser ut til at de satte nålene andre steder på meg enn på flere jeg har lest om her på BIM. Hos meg var det oppå føttene, på utsiden av knærne, oppå hendene og en under navlen... Det har kanskje forskjellig effekt etter hvor man setter nålene???
2 fine små Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Interesting, bayleaves! Tilbyr de dette til alle som skal foede paa Riksen eller? Var de igangssettingsakupunktur de satte? Er det fordi du er veldig naer foedsel/termin? Bare lurer litt, skal ogsaa foede der, og er jo stas om Riksen tilbyr dette til de som skal foede der... =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå