M2M2M Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var hos UL nå idag. Var helt sikker på at jeg skulle få se hjertet slå. Er i følge menstermin 7 + 1. Gynekologen mente at jeg ikke kunne ha kommet så langt. Var 6 uker på vei sa han. Ser man ikke hjertet da? Dette kan ha noe med at jeg har hatt en veldig ustabil syklus på forhånd. Slitt over ett år. Er det andre som har hatt det sånn??? Jeg kjenner at jeg får helt angst.. Aldri vært gravid før så tankene bare surrer helt vilt der oppe.
Marianne82 *FØDEKLAR* Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hei. Jeg hadde en MA i februar, og blir derfor veldig tett fulgt opp denne gangen. Allerede vært på UL to ganger. Torsdag for 1,5 uke siden så de ingenting. Ikke foster engang. Tirsdag så de fosteret, og skal inn igjen i morgen. Da håper jeg på å få se hjertet slå. Er nå 8 uker. Hatt samme reisa når jeg gikk med sønnen min for 5 år siden også.. Du har sikkert fått en ny time...? Lykke til. :-)
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Noen egg vandrer litt før de fester seg, derfor kan noen være mindre på vei enn de tror! Det med å se hjerte er helt forsjellig fra person til person! Jeg var 5+5 og da var det så vidt begynt å banke, du kunne nesten ike se det! Men så var jeg også da jeg var 7+1 og da så vi det alle sammen:) Forresten var det innvendig ul? Hvis du ikke før har hatt noen negative opplevelser skal du bare leve etter at alt er vel! Fror nok du får sett et bankende hjerte neste gang:) Disse spirene våre har en tendens til å bekymre oss uten grunn!!Og de vokser i rykk og napp!
M2M2M Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2008 Ja, det var innvendig UL. Jeg skal tilbake om to uker. Får håpe det er noe liv der inne da:) Helt sprøtt hvor lett det er å bekymre seg, Får vel bare tenke positivt å tenke at den lille spiren må bli litt større....
¤tutta¤ Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var på innvendig UL idag, og vi så ett bankende hjerte:) Og jeg er 6+3.. Men har hørt det er veldig forskjellig når hjertet begynner å slå, og det kan jo hende at EL var sein? Må tenke positivt ja!
smilan Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 På sykepleierskolen lærte vi at hjerte begynner å slå når du er 9 uker på vei... Altså da spira ell spirus er 7 uker gmlt.. Men ser på nettet at det er flere ulike teorier på det... Holder meg til skolelæra jeg... Ifølge terminkalenderen min skal hjertet slå 20 juni men da er jeg 5+5 på vei.... Trokke det nei.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Der tar nok skolelæra feil gitt, for jeg var på UL da jeg var 7+1 og vi så alle tre et bankende hjerte;) Og jeg er helt sikker på at jeg var 7+1 pga assistert befruktning!
smilan Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Ja det er rart med forskjellig lærdommer... Søkte på nettet i går å der var det mange forskjellige teorier. På denne siden er det mange fagfolk på område og velger å tro 7 uker jeg å... Så da tikker hjertet til klumpen min om få dager.... Lykke til videre
Pjuskemor Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var på UL på 6+0 (vet det sikkert pga ivf). Da så en bankende liten prikk som var hjertet:-) Så det er ikke sikkert at 5+4 er helt urealistisk. Men legen sa før ultralyden at det var ingen grunn til panikk hvis vi ikke så noe på dette tidspunktet. Så vi var heldige.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Hos min spire banket hvertfall hjertet i uke 7, men er jo mulig at dette også er individuelt! Masse lykke til du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå