junijente 08 + augustbarn11 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 er det bare meg som sliter med dette, eller er det flere som ikke takler all oppmerksomhet i form av sms, folk som ringer, kommentarer og folk som skal prate med deg om fødsel, magen, hvordan man ser ut og 100 ganger om dagen minner deg på at man ikke har født ENDA.. jeg er 7 dager på overtid og merket ikke dette som et problem før jeg hadde passert terminen.Før terminen tenkte jeg at det må jo bare være koselig at folk bryr seg, men blir så deppa for hver dag som går og ingenting skjer, og da hjelper det jo ikke akkurat å få kommentarer dagen lang om at "nå må du se å få ut denna ungen da", eller "går du ENDA?", eller alle som har en formening om når det skjer. Jeg har sagt til alle i lang tid at JEG sender mld eller ringer SÅ FORT jeg har født og det er over. Skjønner ikke folk hva jeg sier, eller er det bare at de er så nyskjerrige at de ikke klarer å respektere meg og ikke klarer å styre seg?? uff jeg er så fortvila, begynner nesten å gråte hver gang noen sender mld og spør om det har skjedd noe eller noe er på gang, for da blir jeg minna på at NEI, det er faktisk ikke noe på gang og nei jeg har ikke født ENDA.. prøver bare å glemme det litt og finne på ting som gjør at dagen går og jeg kan klare å være i normalt humør, men er jo veldig vanskelig når man blir minnet på det så mange ganger iløpet av en dag hvor hen man er, enten det bare er på butikken eller på tlf. Har måttet bare skru av lyden på tlf og legge den vekk til tider og går minst mulig ut av huset bare for å slippe alt dette.. skal jo ikke egentlig være nødvendig det.. kjenner jeg blir sint over hver minste kommentar som har med meg og fødselen å gjøre, må ta meg sammen for å klare å gi et høflig svar.. puh..det var dagens utblåsning.. måtte bare ha det ut, er nok endel hormoner som raser i kroppen nå, i tillegg til at alt er veldig slitsomt om dagen..
gullegget Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Mamma begynte når jeg rundet 37 uker å ringe å spørre om jeg merket noe.. Var ikke kjempe lei selv, men blir irritert når folk maser 2-3 uker før termin om jeg ikke skal føde snart. Og jeg blir bare mer og mer lei når folk spør. Gidder ikke ringe noen lenger. Blir bare møtt med -føder du? Når de svarer telefonen. Svarer bare surt at jeg håper han holder seg der til termin.
Anette_23 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 har det sånn jg også. kjempe lei. er ofte de samme som maser hele tiden også. og mange som jg vanligvis ikke har så mye kontakt med. slitsomt...:P
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 ja vet akkuratt hva du mener..kjempetrøttende..så er en jo extra sårbar i den situasjonen..men d virker som om folk liksom har "lov" å si hva de vil til gravide.."hjelpe meg så stor du er" "går du å vagger ennå" bla bla..de hadde aldri sagt sånn til ei som ikke var gravid.. årh-..irriterende...
Nordhagenjentene :) Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 De som er så dumme at de spør meg om "ikke kommet noe unge ennå?" får tilbake at "joda, jeg gadd bare ikke si fra til deg... :P". Er bare et par som har spurt meg så langt, men regner med at det blir oftere etter helga. Termin på torsdag. Men dumme spørsmål får dumme svar, enkelt og greit.
mamma sin kompis Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 DU, føler med deg. Slik er det her oxo. Kjenner du noe, skjer det noe snart, neimen går du enda......Noe forandringer.....åååååå, blir så lei. Er nokså lei ifra før, og blir jo ikke noe bedre av at alle rundt en "maser". Gjør det ikke noe bedre siden jeg har hvert en bomtur på sykehuset. Er 2 dager over termin med nr. 2 Prøver å la være å tenke på om når det kan skje, men det er ikke lett. Legger meg med håp hver kveld at vanne skal gå, eller riene starte for fullt. Å like skuffet hver morgen uten en natt uten action. Jaja, den kommer når den kommer....og alle rundt meg har fått beskjed at de skal få vite når alt er over. Men dog mye mas.....
julijente Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 He he... jeg må le :-) Knallbra kommentarer noen av dere har... "Har ikke ungen kommet ennå? Jo, men gadd bare ikke si ifra til deg .-)" Den skal jeg også begynne å bruke snart... he he Skjønner godt at dere er frustrert. Jeg har tre uker igjen til termin og folk er ikke SÅ pågående til meg ennå, men enkelte har begynt så smått... Dere som har like før eller er på overtid, ikke svar på alle masemeldingene dere får på sms o.l., ikke godt at dere blir stresset og frustrert nå. Send heller en kollektiv sms om at "jeg sier ifra når noe skjer, så vær så snill å slutt å mas, det blir for mye stress for meg" eller noe i den duren.. Lykke til med vel overstått til dere alle.
mamma til fire små Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Åååhh, husker samme følelsen fra sist gang.. gikk 9 dager over. og holdt på å bli gal av å vente selv. gjorde det ikke lettere at folk maste nei. og når jeg kontaktet folk for å finne på noe for å få tiden til å gå, ble de jo nesten litt usikre, - for hva hvis jeg plutselig fødte da..! akkurat som om ungen bare skulle gli ut liksom, hehe. håper det ikke skjer denne gangen. har i grunn vært nøye med å påminne venner om at jeg gikk over sist gang, og trolig vil gjøre det denne gangen også. så kanskje jeg slipper så mye mas:) men var noen artige kommentarer her ja, bra tips! hehe
trebarnsmamma84 Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 eg har 3 dager til termin, og er dritt lei av at folk går å maser om eg ikkje har fått enda....osv....og no har eg fått dei kommentarane i snart 1 mnd....."nei nå sprekk du snart",var det ein som sa til meg.....då vart eg litt sur og lei meg altså...synst sjølv eg ikkje er så stor(var større med nr 2) får stadig melding om eg ikkje kjenner noko,no må nå snart denne ungen komme.....osv.... eg seier at eg har 3 dager til termin,men det kan vere 2 veker til han kjem....då seier liksom folk at ja det er jo sant.... prøver liksom å ikkje bli så lei sjølv,men det gjer ikkje saken bedre at folk maser....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå