Gå til innhold

Har noen vært på UL for vekstkontroll?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor forrige fredag.. og hun ville sende meg til UL for vekstkontroll da hun ikke kunne kjenne barnet så godt. Så var hos henne til sjekk i dag igjen, da kjente hun barnet godt, og mente det var pga. kynnere hun ikke kjente det så godt sist gang.Jeg kjenner masse liv!! Men alikevel fikk jeg henvisning til UL fordi jeg lå i ovre normal område. Rikelig med fostervann sa hun.. Noen andre som har opplevd dette og hva skal jeg tenke og tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jeg var på ul i uke 32 (tilbud til alle 1.gangs her jeg bor) og pga et mål som var litt i underkant av normalen så ble jeg bedt om å komme tilbake til ny ul for å kontrollere tilveksten. var på kontroll i går igjen, uke 35, og da var alt fint. vesla vokser som normalt:)

 

Jeg likte ikke at jeg måtte tilbake (vil jo ikke at noe er galt) men er jo tross alt bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.

 

-ikke helt samme situasjon kanskje, men håper det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

Var hos legen i dag og han mente det ikke var grunn til bekymring. Han hadde ikke sendt meg til UL, men bare kos å få sett henne en gang til før hun kommer til verden synes jeg da. Og få bekreftet at hun er frisk og rask:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du skal bare være glad du får en ekstra ultralyd. Jeg har hele tiden ligget litt over vekstkurven. Var på ultralyd i uke 28 for å sjekke blødninger. Fosteret ble da målt til 1900g og det er langt over gjenomsnittet. Jeg fikk likekevel ikke tilbud om UL senere.

 

Jeg var på syehuset på tirsdag for å sjekke noe annet. De fant at barnet allerede er 3900 gram enda jeg ikke har termin før 15 juli. Jeg skal tilbake 2. juli for vurdering om de skal igangsette fødselen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå en vekstkontroll nå i uke 37 - men finnes ikke bekymret faktisk. For noen må faktisk være over og under de grafene for at de skal kunne få et gjennomsnitt.

 

Jenta rører mye på seg, og selv om jeg har fått beskjed om at hun er 9% mindre enn det "normale" så finnes jeg ikke bekymret. Var på Kvinne og Barn - klinikken på St. Olavs i går til spesialist, og han mente at hun kun var 4% mindre enn det normale, og han sa det samme som jeg sier over her, noen må være større og noen må være mindre for å få til et gjennomsnitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...