Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Fikk nettopp en tlf fra legekontoret om at legen mente jeg hadde for lavt av et stoff (husker ikke hva hun sa, mener hun kalte det PSH eller noe i den duren) Skal ned å ta nye prøver fastende i morgen, hm....er det noen som vet om dette kan være farlig for barnet?? Jeg er i min 15 uke. Blir helt stressa her jeg nå...sukk!!! Tar daglig to tabletter av merket Levaxin 50 mikrogram, men slet ikke med dette i mine forrige svangerskap og vet derfor ikke noe om dette. Håper noen kan svare meg??
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Jeg går ut fra at du har stått på Levaxin 50 mikrogram en stund pga nettopp lavt stoffskifte? Mener du at verdien av TSH har økt ytterligere selv om du står på Levaxin? Da er det nok fordi at dosen er for lav, og den må økes ) Jeg var til vurdering ang lavt stoffskifte på en prøve jeg tilfeldigvis tok hos legen. På de to andre prøvene var jeg akkurat i grenseland, men ikke nok til å starte med medisin. Jeg ble så gravid, og ble også bekymret for om dette var noe skadelig. eg fikk klar beskjed om at dette ikke var farlig for fosterutviklingen. Jeg har en velskapt gutt på snart 8 uker nå! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Ler litt av meg selv her nå....ja det var nok den TSH, men mener hun sa at den var for lav?!?! Har prøvd å søke litt på nett og der står det jo at det kan oppstå hjerneskade og missfall.....blir jo helt livredd her jeg! Men takker for at du svarte, får slappe av og anta at det ikke er farlig. Da hadde jeg vel fått beskjed om å øke dosen over tlf!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Har søkt litt til på nett her nå, synes ikke jeg blir noe klokere av den grunn. Kan jo bli livredd av noe som står der. Skal dra til legen fort som phyy i morgen ja!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 det er faktisk farlig å ha for lave TSH og T4 (tyroksin) nivåer når man er gravid. spesielt tidlig i sv.skapet. det kan føre til hjerneskade hos fosteret. så alle med lavt stoffskifte skal følges ekstra opp i svangerskapet. siden du allerede går på levaxin er det ikke farlig, men dosen må sikkert justeres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå