Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Skjønner at mange er uenige med meg og min tankegang, og det er selvsagt lov Nå har jeg imidlertid hatt en laaaang samtale med min svigermor, som er vårt anker når det gjelder vanskelige mine-dine-våre-barn saker. Hun vet hvordan vi har det med en biomor fra h..... , lite tid sammen osv osv. Farmor her er like glad i alle barnebarna sine, men rådet oss likevel til å unne oss en uke sammen, bare vi tre. Hun sa rett ut at hun er redd for at biomors oppførsel skal ta knekken på vårt forhold, i tillegg er hun klar over alt som har med min manns økonomi å gjøre. Så det blir en uke på oss i syden dette året, i samme tidsrom som barna reiser til syden sammen med sin mor (deres reise har vært planlagt en stund). Til neste år tar vi sikte på å reise alle fem, dersom mor går med på det - men det får bli et annet kapittel
Lacey*har fått erta Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg synes faktisk du gjør rett i det jeg. Å ønske deg en ferie med bare dere tre. Klart du har vært klar over hva slags forhold du gikk inn i, men allikevel! Jeg synes dere høre på svigermor og reise med god samvittighet, for på meg virker det som at du er masse sammen med disse andre barna ellers også, så det er ikke akkurat som at du overser dem totalt! God tur!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 God tur, og forhåpentligvis klarer dere å gjøre ekstra stas på stebarna dine på en annen måte i sommer. Dere får prøve å være så kreative som mulig, kanskje bestemor kan ta deres barn i noen dager eller mer, så kan dere finne på noe spesielt med din manns særkullsbarn i sommer, sånn at de ser at de også får noen privilegier.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Hei HI. tråden din ble lang ja, derfor tenkte jeg at jeg ikke gadd å svare, for en leser liksom ikke innleggene som er så langt nede likevel føler jag, blir jo mange like svar. når jeg leste innlegget ditt, så ble jeg resolutt enig med deg. jeg hadde gjort akkurat det samme. og mange gjør det på den måten. hans barn får jo uansett treffe pappan sin å være sammen med han i ferien, og om dere drar på tur eller ikke så er tiden like verdifull for dem tror jeg. ha en riktig god tur til syden=)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Så lenge alle barna får seg en sydentur er jo det bra:) Hadde ikke særkullsbarna til din mann fått ferietur ville jeg heller rådet deg til at du og din mann dro alene til syden, så det ikke ble forskjellsbehandling.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Ta med deg deg og dine og kos deg! Det er lov å ha DIN familie også selv om det er stebarn. Og så kan det som din svigermor er inne på være en investering. Du makter ikke ta vare på stebarna hvis du aldri får påfyll av krefter! Hygg dere!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg synes det er veldig leit at konflikt med biomor skal gå utover barna. Utover det: God tur.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Jeg svarte ikke på den andre tråden isted, men jeg var enig med at det holdt med dere tre på ferie når det ligger slik ann. Såklart er de to hans barn på lik linje med deres felles barn, men dere har jo lov å reise bare dere tre av og til UANSETT hvordan økonomien er?
WildPrincess Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Jeg svarte deg ikke i forrige tråd... var litt usikker på hva jeg mente om å bare ta med egene barn.... men det var en ting som ikke kom med der som du nevner her. Jeg var nok litt skeptisk til å droppe ste barna på en slik tur.. men dine ste barn får jo sydentur med sin mor... da kan det ihvertfall ikke være noe problem. Da får jo alle oppleve noe av det samme Dra med goood samvittighet du.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er likevel ikke enig med deg, men det har jeg lov å være.. Jeg har ei "venninne" som har en stesønn og to egne gutter, og det er så lett å se forskjellsbehandlingen.. De skal også på tur i sommer og stesønnen får ikke bli med fordi han fikk bli med sist gang.. Stakkars lille gutten som ikke får bli med søskene sine på tur. Det er en familietur og da skal HELE familien bli med..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Stebarna dine får jo sydentur med moren, så da skjønner jeg ikke hvorfor ikke dere 3 kan reise på tur uten dem. Reis med god samvittighet!!! God tur!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå