¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Heia har noen rare spørsmål! Det første er om det er flere enn meg som føler at når jeg står i dusjen så får jeg helt klaus.. føler jeg ikke får puste, og at spiren ikke får nok luft..hehe helt teit men det er skikkelig ille, så jeg må ha en liten sprekk i dørene slik at det kan komme inn frisk luft..heheh.. Det andre at at jeg må på do ofte!Og rett etter å ha vært på do, så må jeg igjen etter 5 min, og jeg føler blæra er sprengt. men det kommer bare ut ett par dråper! Det er vel ikke fostervannet som lekker??Trodde ikke det, men måtte spørre. Er inne på tanken om at det muligens er urinveisinfeksjon, men hvordan kjennes det ut? Har ikke vondt når jeg tisser eller noe, bare føles som om at jeg ikke får tisset ut alt! Hva kan jeg evt gjøre for å bli kvitt det?? Må le litt av meg når jeg har lest igjennom disse spm, men men.. bedre å få svar en å gå rundt å tenke de...
Madam-mim Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Det er normalt at blæren ikke får tømt seg i 1.trimester, derfor må man tisse ofte og lite av gangen. Om du mistenker urinveisinfeksjon må du kontakte legen. Symptomer på uvi er ofte at det er smertefullt å tisse, og det kan også forekomme grums eller blod i urinen. Lukten på urinen kan også forandres. Om du ikke har noen smerter ved urinlatingen, høres det ut for meg som om det er bare er fordi du er gravid.
prins06+2til Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Først vil jeg anbefale deg å levere urinprøve hos legen din, når man er gravid er det veldig vanlig med urinveisinfeksjon, og ikke alle merker noen andre plager en at man må på do hele tiden og ikke får tømt seg ordentlig. Så var det klausen, dette er faktisk også veldig vanskelig, har flere venner som også har dette. Det er et eller annet som foregår inne i hodet vårt, jeg kan til og med få sånne anfall i butikken spesielt i kassa, akkurat som det ikke er plass til meg. Det er akkurat som at når jeg er gravid så er jeg så gigantisk og trenger mye plass. Jeg får vanskelig med å puste og blir svimmel og vil bare vekk, blir nesten desperat om noe bruker litt for lang tid med å betale osv. Så det er faktisk ikke så rare spørsmål.
småsmurf Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg må også tisse heeeele veien.. Føler at jeg tisser mer ut, enn hva jeg drikker...
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2008 Hehe, takker for gode svar!Kanskje jeg er så normal som det kan gå ann å være når man er gravid da:) Ellers så går det jo selvfølgelig vannkopper på avd til jentungen. Min mor vet jo selvsagt ikke om jeg har hatt det eller ikke, så der står jeg.... Noen sier det er farlig å være med noen som har vannkopper,noen sier det ikke er farlig, andre sier det er farlig hvis mor har det mens hun føder!?Hva skal man tro! Var oppe i dag for jeg ville ta en blod prøve for å se om jeg kanskje hadde antistoffene! Men de sa nei, at det var dyrt å ta blod prøver hvis ikke jeg hadde fått henvisning...hm! Ellers så sa hun at det var lite en kunne gjøre hvis en fikk vannkopper! Så når er det farligst? I 1 trim eller 3 trimester? Ikke i det hele tatt eller uansett?? Har jo ikke anledning til å være vekke fra min datter i 2-3 uker!!!!
Endeligtobarnsmamma Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Fant dette om vannkopper og graviditet: Er vannkopper farlig? For ellers friske mennesker er vannkopper en uskyldig sykdom. For mennesker med blodkreft eller andre kreftformer, for nyfødte der moren ikke har hatt vannkopper, for gravide i slutten av svangerskapet og personer som bruker immundempende medisiner, er vannkopper en farlig sykdom. Disse pasientgruppene har svekket immunforsvar, og vannkopper kan da medføre alvorlig sykdom. Disse barna anbefales å vaksineres Graviditet og vannkopper Vannkopper kan i meget sjeldne tilfeller smitte til foster spesielt når mor er smittet i første del av svangerskapet. Man regner med at det er ca. 2% risiko for fosterskader ved vannkopper i deler av tiden før halvgått svangerskap, det vil si før 20. svangerskapsuke. En gravid som ikke er beskyttet mot vannkopper og som er blitt utsatt for smitte, kan beskyttes ved behandling med immunglobulin. Et nyfødt barn av mor som ikke har hatt vannkopper (må bekreftes med blodprøve), har økt risiko for å få vannkopper hvis mor får utslett eller utbrudd av vannkopper nær fødselen, eller barnet utsettes for smitte av vannkopper inntil én uke etter fødsel. Risikoen for alvorlig sykdom er størst hvis mor får utbrudd av vannkopper mellom fire dager før og to dager etter fødselen. kilde: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2860
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2008 Takker så meget! Da er jeg jo litt i rissiko da!Er jo bare 7+4!Huff, må høre med legen i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå