Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Samboer er flau over meg. Hvordan jeg ser ut.. Ja jeg har endel kg. Derfor unngår jeg ofte ting sammen han, for å ikke gjøre han flau.. Og utilpass. Syns det er trist at det skal være slik. Har prøvd å snakke med han om det. Uansett hvor tynn eller tykk han hadde vært, så hadde ikke jeg vært flau over han! Elsker man noen, så er vel man ikke flau over den personen? Hva sier dere? Vil dette fungere?...
Hot Midget ! Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Forholdet kan nok vare ja, tidsmessig. Men at du klarer å være sammen med en som behandler deg slik, er over min fatteevne! Velger å tro du fortjener bedre. Elsker han deg så høyt som han bør elske deg, elsker han alt ved deg, hvert eneste kilo du måtte ha.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Spørsmålet er vel heller, vil du ha det slik?? Det kan sikkert fungere, på en etter min mening syk måte - der du nærmest må unnskylde deg selv, men det er jo neppe særlig sundt for deg. Dersom samboeren din åpent uttrykker at han er flau over deg, behandler han deg respektløst. Om det derimot er mer uttrykt, og du bare føler at han er utilpass e.l., synes jeg du skal snakke med han om det. Kanskje er det bare noe du går og føler på?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg tror ikke at et slikt forhold vil vare, dessverre. Som du sier; elsker man noen er man ikke flau over den personen. Det høres kjempetrist ut for deg å ha det slik - håper dere kan snakke sammen og kanskje få bedret situasjonen Klem!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Må si jeg synes syndt på deg. Du fortjener da en som vil leve med deg slik du er og det uten at han føler seg flau over hvordan du ser ut. Forholdet kan fungere det, men hva vil det gjøre med deg som egen person, og din egen selvtillitt?? Når man blir sammens med en person, så er det jo for at man elsker denne personen slik den er og har de kvalitetene man liker. Det blir feil når man blir sammens med en som man må endre på eller ønsker at man endrer seg, for at den andre skal føle seg vel. Føler du deg egentlig så veldig vel i dette forholdet?? Kjærlighet, det er å gjøre ting sammen det, om det er å lage mat sammen eller dra på tur sammen osv. Hadde satt meg selv i tenke boksen og vurdert om du er sammens med han fordi du elsker han, eller om det er fordi du er avhengig av han. Du fortjener bedre synes nå jeg, for alle fortjener å bli elsket for den man er!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Hi her. Når jeg spør om han er flau over meg, da blir han rar i ansiktet og går ut av rommet. Det sier vel sitt. Utrolig kjipt at det skal være sånn ja. Skal snakke med han i kveld når ungene er i seng. Kommer nok innom her da å sier hvordan det gikk.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Hi igjen. Merker det godt på selvtilliten. Men er glad i han, har flotte barn sammen. Og nesten ni år bak oss. Jeg ønsker sterkt å gå ned i vekt,men ikke alltid så lett. Men vil ikke gjøre det for han sin del! Det blir bare feil. Hvis han plutselig ikke er flau over meg om jeg blir slank, så er det jo ikke selve meg han er glad i på en måte. Men den kroppen som passer inn med han.. Ble litt komplisert dette.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Kan du klare å gå ned i vekt for din egen del da? Det går jo tross alt utover deg også at du er overvektig i forhold til helsa. Slik det er så er vel forholdet uansett dømt for eller senere til å ende opp i et brudd. Skal ikke holde sammen for enhver pris heller. Går jo utover din selvfølelse også. Jeg vet at hvis jeg hadde blitt sterkt overvektig så hadde samboeren min slitt siden han føler sterk vemmelse over fedme, uansett hvor høyt han elsker med så hadde han ikke klart å tent eller tatt i meg. Han sleit nok da jeg gikk gravid. Er bare sånn han er rett og slett. Hans fobi. Så jeg går på konstant slankern for å holde vekta nede og fysikken i form.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 Jeg var i min grønne ungdom forlovet med en som jeg var flau over. Ikke av utseende, men av måten han tedde seg på. Jeg syntest han sa så mye dumt, og ble så stessa av å være på vakt, og glatte over når jeg følte at han dret seg ut. Det varte ikke, og takk for det, for det var ikke godt å ha det sånn. Når det gjelder ditt forhold, kan jeg selvsagt ikke svare, men for min del er det avgjørende å vere sammen med en jeg er stolt av. Min ex er etablert på nytt, og jeg har truffet kona hans. Hun virket ikke det minste flau over alt han lirte av seg. Din samboer er flau over vekta di, sier du. Hvis forholdet er verdt å kjempe for, ville jeg gjort nettopp det. Jeg tror man kan elske noen og være flau over dem samtidig (jmf forholdet tenåringer har til foreldrene sine....), men det er ikke godt å ha det slik. Dette må dere snakke ut om
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Huff...det der hørtes slitsomt ut, det å være konstant på slankeren. Greit at du gjør det for å være i fysisk god form, men allikevel. Du sier også at sånn er min mann bare, at han takler ikke fedme osv. Hva om du ble syk og måtte få på medisiner som hadde en bivirkning som gjorde deg fet rett og slett. Hadde han sluttet å tenne på deg og ta på deg pga det??? Synes det er så syndt at det er så mange som er så opptatt av det ytre og glemmer det viktigste, det som er inne i!! Alle skal vi jo bli gamle en gang og da forfaller jo kroppen automatisk! Når han ikke liker henne slik ho (HI) er, hvordan skal hun da klare å like seg selv i dette forholdet.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #11 Skrevet 16. juni 2008 Når partneren din er flau over utseende ditt blir det lett til at man føler som som nestbest og/eller at man føler seg usikker i forholdet. Dette er ikke noe god følelse og man havner i en kjip spiral av dårlig spiral av dårlig selvtillit noe som for meg vil ha endt i at jeg hadde trøstespist. Selv er jeg ei dundre på over de hundre:), men jeg har aldri opplevd noe fra samboeren min som tyder på at han er flau. Han leier meg uansett hvor vi er, vil gjerne at jeg blir med han til tilsetninger med kollegaer og venner. Dette er jo egentlig en selvfølge men det er noe man er spent på når man begynner i et nytt forhold. Synes du seriøst skal vurdere dette forholdet, synes du fortjener noen som er glad i deg for den du er uansett, alle bør ha den tryggheten i et forhold. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Ingen lett situsjon dette der. Men vit at skal du slanke deg, så må det gjøres fordi DU vil og ikke for at noen andre forventer seg det. Da ender det ikke bra, for du har ikke den viljestyrken du trenger for å klare det. Kanskje en god ide at du tar deg tid til å studere forholdet og hvordan du innerst inne har det. Greit du elsker han, men det betyr ikke dermd at du skal godta alt. Har du fundert over om hvordan du egentlig vil ha forholdet ditt? Man må faktisk elske seg selv først og har respekt for seg selv, for å få alt dette tilbake fra en annen. Slik han behandler deg med tanke på at han er flau osv, så synes ikke jeg dette minner meg om respekt og kjærlighet. Nå vet ikke jeg hvor overvektig du er, men gå ikke rundt å tro at du ikke kan få noe bedre. Du fortjener kun det beste og det mener jeg gjelder alle mennesker!
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 Ja...det kan vare, jeg skjems til tider over "kles-stilen" til gubben...gremmes rett og slett. Han er en sta faen og gir seg ikke..t-skjorte og joggebuke, og jeg pent kledd...for et par tenker sikkert folk. Han er ellers en fin fyr og han har begynt å gi litt etter hvis vi skal noe spesiellt, feks i foreldremøter, banken, besøk, på resturant og fest/ selskap, da kler han seg heldigvis nogen lunde. Jeg elsker ham uansett...skulle bare ønske han kune kle seg litt ok til vanlig også...jeg hater joggebukser og tresko!! Og i hvertfall den kombinasjonen.... Uansett bør dere snakke ut og begge bør ta i et tak for felles beste. Han rake ryggen og du strammen inn livreima et hakk og ta kontroll over vekta di. For det er mulig hvis du er riktig motivert mel og merke. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Må bare si noe. Det første han sa når han kom fra jobb var, har du trent i dag? Altså ingen hei.. Jaja
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Men hvordan er dette med vekten din, hvor mye mer veier du nå enn da dere ble sammen? Hvis det er snakk om at du veier 20+ kilo mer enn du gjorde da dere ble sammen, og det har gått lang tid siden fødsel osv kan jeg på sett og vis forstå at han er litt skuffet. Men da bør han jo heller hjelpe deg, type bli med på trening, at dere går turer sammen, at dere begge legger opp til et nytt kosthold, motivere deg, skryte av hvor flink du er osv. Har sexlivet forandret seg også?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #16 Skrevet 16. juni 2008 Hi her. Det er egentlig den siste tiden han har blitt slik . Sexlivet, hmmm. Ingen vil øverst. Men jeg fikser alltid at han får utløsning..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #17 Skrevet 16. juni 2008 Fungerer det nå? Vil du ha det sånn? Vil du ha en mann som er flau over deg? Hva skal du med han? Føle deg miserabel? Trenger du det?
Miss Misantrop Skrevet 16. juni 2008 #18 Skrevet 16. juni 2008 Det kan nok vare... men jeg håper for din del det tar slutt asap fordi dette er noe ingen fortjener. Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #19 Skrevet 16. juni 2008 Har ikke fått snakket enda, men snart kommer han tror jeg. Men sitter her og tenker.... Vi har jo ikke ett spesielt nært forhold lengre. Han er mye borte om kveldene. Men er så vant til dette. Har jo vært sammen siden vi var 16, og nå 26.. Å være uten han , bo alene, osv, virker ganske så skummelt. Gleder meg til å snakke med han om dette nå! Sitter å venter. Håper det får en positiv vending! At vi kan prøve bedre, at han setter pris på meg for den jeg er,og at vi kan kose oss sammen. Og ikke sitte her som du gammelt ektepar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå