najs Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 innlegg om stebarn. Noen er så egoistiske at de ikke tenker på at det er uskyldige barn vi snakker om. Leste et innlegg på anonym om en dame som ikke ønsket å betale med sine to stebarn på ferie. Hva slags far er dette da som ikke setter foten ned og forteller at det er uaktuelt å dra uten alle sine barn. Hvis ikke han har penger til å ta med de har man to valg. Enten tar han jobb som vasker, jordbærplukker hver eneste ledige minutt eller så venter man et år til man spart opp til alle. Ikke mye av mann mener jeg. Jeg har en sønn fra før og jeg blir trist i hele meg av å tenke på at mannen min skulle mene at vi ikke hadde hatt råd til å ta han med, og ja han står for den store inntekten her i huset. Når han ble sammen med meg tok han valget å forsørge eldstemann også. Han gjør ingen forskjell på barna og de har et vanvittig godt forhold, ellers ville ikke vi vært sammen idag for å si det sånn. Jeg har flere vennepar med stebarn, noen fungerer veldig fint og noen forhold er skremmende. Stemor som nekter å passe mannens sønn for eks. Ska jeg ut er det vel normalt at sønnen min er hjemme med lillebror og bonuspappa som vi kaller det? Barn velger ikke at foreldrene ska gå fra hverandre. Men man velger å bli sammen med en som har barn, det lasset får man ta på godt og vondt. Og jeg blir så lei av disse pusemennene som ikke greier å stå opp for barna sine når de blir sammen med egoistiske damer. Den mannen hadde jeg aldri kunnet bli forelsket i! Og dere stemødrer, hva skjer hvis du og BF går fra hverandre, er det greit at han og nye dama og deres felles barn eksluderer ditt barn? Tenk litt på den du!
Gjest irismor Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Nå har ikke jeg lest det innlegget du snakker om. Men hvis hun ikke ønsker å betale for barna på ferie er vel ikke det det samme som å ikke ønske å ha de med på ferie. Han jeg var gift med hadde et barn fra før. Når vi reiste på ferie var det han som betalte for barnet. Var da dermed ikke sagt at jeg ikke ønsket å ha med barnet på ferie. Vi koste oss alle 3 på ferie, uansett hvem som betalte for hvem.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Desverre endel forskjellsbehandling ute å går. Når det er sagt så er det steforeldre som virkelig gjør alt de kan for at stebarna skal ha det godt og faktisk stebarn som ikke klarer å akseptere stefar/mor og da er det ikke så lett alltid. IKke alt er helt svart/hvitt alltid....men uansett, det skal være rettferdig og ungene skal alltid behandles rettferdig.
najs Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2008 Nå var vel problemet at BF ikke hadde noen penger og de ville dra med kun dems felles barn. En ting er hvis penger ikke finnes med barna skjønner jo ikke det, de vil jo bli like lei seg uansett.
najs Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2008 Ja det er klart. Da har man problem man ikke kan styre over. Ingen har gott av å leve i et hjem som er konfliktladet, men som forelder må man stå opp for barna sine, ikke la dem holde på som de vil mot for eks steforelder. Men gjøre alt for å komme til en løsning.
najs Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2008 Og jeg skjønner også at det er mere vrient enn man tror noen ganger, men voksne må bite sammen, barn er barn:-)
Gjest irismor Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ingen problemer med å se det. Men det er alltid en del faktorer som må iberegnes. Og for oss som er på utsiden er det ikke så lett å se eller forstå. Og ja man må innse at den man forelsket seg i har barn, men det er lettere sagt en gjort å ta hensyn til de barna for noen. De barn som har steforeldre som behandler dem som sine egne er heldige. Men det er nok ikke alltid like lett å være steforelder heller for alle. Noen takler det på en perfekt måte andre ikke. Vi bør ikke dømme andre, det er syndt på barna virkelig. Men man burde tenke før man legger ut slike ting på nettet. Legg merke til at de som har svart henne og som er enige er kun anonyme. Hvorfor det? Jo for hadde de turt å si sin mening om det under fullt nick så hadde det vel blitt lynsjestemning her inne. Jeg betalte aldri for mitt stebarn under ferie/hyggeturer. Men jeg kjøpte klær, leker og andre nødvendigheter til barnet. Pappan i denne situasjonen har jo en ganske vanskelig økonomi. Og hvis dama betaler alt hele tiden så kan jeg skjønne at hun gjerne vil bruke penger på seg selv. Men på en annen side så kunne de kanskje reist på et annet tidspunkt, billigere sted osv....
najs Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skjønner hva du mener men man må faktisk være klar over hva man gir seg inn i. Vet mange som er voksne idag og har et merkelig familieforhold for de har følt seg eksluderte av steforelder. Kan man ikke bli gla i nye kjærestes barn må man vurdere om dette vil kunne gjøre alle lykkelige. Barn har ofte ikke det valget vi voksne kan ta, og det er ikke lett for et barn å dele bolig med en person de ikke velger selv. Men.. for at de ska føle at ting går fint må man jobbe med det, og aldri eksludere dem. Og i din situasjon...hva ville du gjort hvis mannen din ikke hadde hatt penger?
najs Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2008 Ingen sier at det er lett, men noen burde rett og slett ikke hatt stebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå