Gå til innhold

Ble litt skremt nå jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen med minsten for han har hostet og harket i snart 4 uker, sover dårlig om nettene og er innimellom ganske tett. Vi fikk time hos en turnuslege. Han ville ta blodprøve for å teste for kikhoste. Ellers er allmenntilstanden ganske god, så jeg har drøyet det lenge før jeg kontaktet lege. Legen konstaterte litt sår hals, så vi håper det går over med tid og stunder.

Det var ikke skremmende, -men på vei hjem blir jeg oppringt av storejenta som har fått hjem sin yngre søster fra skolen, kjørt av læreren. Hun hadde spilt håndballkamp og kollapset i andre omgang. Hyperventilerte og fryktelig vondt i magen.... Pappa var også kontaktet, og på vei hjem, så nå er de to kjørt ut til legen igjen....

Jenta går jo på div. medisiner for tarmbetennelse, samt astmamedisin. Pappa hadde rukket å ringe spesialistlegen for å høre om dette kunne ha sammenheng med magen, hvilket han ikke trodde. Astmaen har hun slitt litt med siste året, men ikke slik at vi rundt har tenkt noe særlig over det. Hun passer bare på å ta inhalasjon før trening og fysiske anstrengelser, så har det fungert greit.

Kjenner at jeg uroer meg nå og trengte å dele dette med noen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du blir urolig...Skummelt med slike ting, og enda verre når det rammer egne unger.

Hvordan har det gått med jenta? Fikk dere noen beroligende svar fra legen om hva det kan komme av?

Sender en stor klem, og håper alt står bedre til nå.

Skrevet

Håper du har blitt beroliget nå og at jenta di har det bra!

Masse gode tanker fra meg.

Skrevet

Forstår godt at du uroer deg. Krysser fingrene for at dette er helt ufarlige ting som går over fortere enn fortest.

God bedring til frøydisbarna!

Skrevet

Uff da, skjønner at du ble redd. Håper dere har fått noen svar på hva som skjedde nå. Jeg var selv astmatisk som fjortis og kan huske at jeg ved et par ganger begynte å hyperventilere når jeg merket at det var vanskelig å puste... Ingenting farlig hos meg altså, håper det gjelder for jenta di også. Stor klem

Skrevet

Turnuslegen mente det var et astmatisk anfall. Det roet seg etter et par timer og jenta kom seg godt etter en dusj og en hvil. "Heldigvis vant vi kampen" var kommentaren etterpå. :-)

Ellers fikk hun beskjed om å ta det litt med ro og ikke overanstrenge seg de nærmeste dagene,- og å doble dosen med astmamedisiner noen dager.

Trygt å komme innom legen for en sjekk!

Skrevet

Godt å høre at det gikk relativt fint! Astma er kjedelig...

så søt hun er som "heldigvis var med å vinne kampen".

god bedring til frøydis-ungene i noen dager!

Skrevet

Huff så ekkelt for alle med slike uanmeldte astma-anfall. Håper jentungen har hvilt seg litt og mamman har kommet over sjokket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...