Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Skjønner ikke hvorfor alt skal være så vanskelig når det kommer til NAV. Jeg er gravid, og UHELDIGVIS arbeidsledig. Har tenkt på å søke arbeidsledighetstrygd,men når jeg ser skjemaet en må fylle ut, blir jeg helt fra meg. Er nok litt pga hormoner også, men fy flate å innvikla alt skal være. NEI, jeg vil ikke flytte hvor som helst for en jobb, og NEI jeg vil ikke ta HVILKEN SOM HELST jobb. men må jo skrive ja, ellers får jeg vel ikke noen penger? Sava altså, jeg hater nav noe så inderlig..
Guttebaby:) Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jøsses!! Jeg ville heller gjort noe MED årsaken til at NAV ikke kan hjelpe deg. det er da ikke NAV sin feil at du er arbeidsledig og derved ikke krav til ulike goder.. Sorry altså. men lettere å hate NAV kanskje enn deg selv som har satt deg i selve situasjonen.. Ønsker deg lykke til, men husk at dette ikke er nav sin feil. Jeg for min del har ingen ting å utsette på NAV...
nanomor Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 har du barn fra før av slipper du hvertfall svare ja på flytting hvertfall, antar at du er i forhold siden det står vi tre, og da kan nok det at du har samboer/ektefelle veie like mye opp, eller kanskje bare familieære forhold. men er nok lurt å skrive ja på hva som helst ja...
Gulp Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har også mine....erfaringer med Nav, men akkurat det skjemaet er da ikke det verste du kan komme borti. Ja, du bør krysse ut for Ja på de spørsmålene. Men det er jo ikke dermed sagt at de ringer fra motsatt kant av landet. Hvis du ikke har vært på sånn jobbsøkerklubb (eller hva det heter) bør du regne med det også...
MammaTilTre? Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 JA!!! Jeg hater NAV!!!! Jeg har en deltidsstilling, men har jobbet nesten fulltid hele tiden med ekstravakter. Og da jeg ble sykmeldt mens jeg gikk med nr 2 ville ikke NAV gi meg en krone for ekstravaktene. Selv om det i loven atår at jeg har krav på det. jeg klagde gang på gang på gang. Begrunnelsen var at de brukte skjønn. de mente at med et barn til i hus antok de at jeg ikke kom til å jobbe like mye... Og da jeg sendte dem bevis på at jeg hadde søkt på flere stillinger svarte de bare at de ikke kunne ha noen mening om framtida? GRRR!!!! Nei, jeg klagde det helt inn til trygderetten og fikk medhold!! Fikk plutselig 100 000 kr etterbetalt.... Så JA! jeg hater NAV!"!! De er sammensurium utenlike av folk som ikke kan det de driver med, men som oppfører seg som noen små guder... Og ikke nok med det. jeg bor på gård og henter ut inntekt derfra også. Derfor får vi dekt avløser, dvs en bestemt sum minus det jeg har i permisjonspenger. Og når de da plutselig ga meg medhold ble jo grunnlaget der helt feil.... Og i tillegg hadde de opplyst avløserlaget om at jeg har 100 % permisjon, men har 80%, så der også ble det feil.... Og på toppen av det hele har de regnet ut 6 uker for lang permisjon på meg, noe avløserlaget oppdaget nå, 10 uker før jeg skal i jobb... Det går jo ikke bare utover meg, men også de som går i vikar for meg.... JEG HATER NAV!!!!
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg gjør ikke det, men jeg er innhabil. Synes det er synd at vi fremstilles på denne måten. Jeg er vel blant de irriterende saksbehandlernei NAV. Vi gjør så godt vi kan i disse vanskelige tider. Vi fusjonerer tre etater: sosial, arbeid og trygd, og det er mye nytt som må læres. Selv har jeg erfaring fra sosial og trygd, og jeg kjenner ikke arbeid så godt. Men de jeg har snakket med som jobber innenfor arbeid har sagt at de tar hensyn til din livssituasjon.Hvis du bor i Oslo/Akershus er det mest relevant med en jobb i nærheten. Så de ser mennesket. Vi skal gi mennesker muligheter! Gi oss litt tid...Vi følger loven, og prøver å omstille oss i NAV prosessen...Og du får det du har krav på, vi setter brukeren først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå