Gå til innhold

Hva gjøre dere i huset til den lille kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet i det rotthullet i september i fjor, så vi heller enda på å pusse opp! Litt etter litt etter som det er penger på kontoen.

Er akkurat ferdig med 1. etg, så neste uke skal vi begynne i kjelleren. Ååå som jeg gleder meg, ser ikke ut der nede! Vi har en bod, et soverom og et trapperom som vi skal hiv oss på. Ulempen er jo at det ikke er vindu der nede, men det skal heldigvis svigerfar komme å hjelpe oss med=)

Så jeg håper vi er ferdig til babyen kommer, kjenner at jeg begynner å bli litt stresset her!

Ellers så er alt av babytøy vasket og brettet. I juli skal vi å hente senga og vuggen som for tiden står på Værøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting...hehe.

Bor i leilighet vi, da.

Meningen er at vi skal pusse opp rommet til sønnen vår før babyen blir født, de må dele rom om vi ikke flytter til større snart. Ser ikke ut som vi får tid til å pusse opp. Alt skal ned. Gulvet skal dras opp for å legge varmekabler, vegger skal rives for å få i litt mer isolasjon, taket skal senkes.

Ikke har jeg vasket babytøy, ikke har vi kjøpt madrass. MEN vi har kjøpt seng.

Har jo alt det meste etter lillegutt, men har ikke kommet i gang med å få det ned fra loftet...hehe

Skrevet

Jeg tror jeg har gjort det som er å gjøre...

Vi bor i en liten leilighet i Oslo (55kvm), så vi har fått opp grindsenga på vårt soverom (har bare ett soverom ;)). Har også fått opp stellebord på soverommet, vasket alt jeg har av babytøy, og har vogna på utstilling i stua, hehe!

Leiligheten er heldigvis ferdig oppusset nå, så da er det bare for tulla vår å komme!

Det jeg har igjen, er vel å pakke sykehusbagen og kjøpe inn endel småting :)

Åsså har jeg hentet Libero-pakken min, hihi! Tenkte å bake en svær sjokoladekake å fryse ned også, så jeg har noe å servere de som kommer på besøk.

Skrevet

Har ikke hus jeg heller da, kaller det bare "huset":p

Bor i leilighet vi også, 100kvd fordelt på to plan.

Skrevet

Smart å bake kake og fryse ned :)

Vi har holdt på ihelga å pusse opp soveromme vårt som storesøster skal få. Vi flytter inn på gjesteromme, å babyn får romme til storesøster. Det vil også bli brukt til gjesterom når mamma og pappa er på besøk. Skal male gjesteromme før vi flytter inn, og så skal vi kjøpe skyvedørsgarderober til 2soverom, for vi har så lite skapplass og de utnytter jo plassen så godt.

Har ikke vaska noe babyklær eller gjort klart noe annet. Har bare tenkt, så jeg har det meste under kontroll. Har det meste vi trenger etter storesøster. Regner også med å få endel klær, så kjøper ikke noe. Jeg venter med alt vasking av klær og dyner og sengklær og slikt til permisjonen begynner. Må ha noe å gjøre da også, så ikke ventetiden blir så lang :)

Skrevet

Har bare leilighet vi også. Jeg er hjemme om dagene pga bekkensmerter og har lista klar med hva jeg skal gjøre :) Nesten ferdig med innkjøp til babyen, har igjen å gjøre det i stand. Dette skal jeg gjøre før jenta kommer:

Gå gjennom skuffer og skap og organisere/kaste. (er ikke mye, begynte med dette rundt påske)

Male kontoret og innrede det til barnerom

Montere Ikeamøbler

Vaske og brett babytøy

Har 11 uker til termin så det kommer til å holde i massevis.

Skrevet

Her håper vi å rekke rundvask av leiligheten, inkludert vinduer osv. Kjekt å ha sånne ting gjort, vi vet jo ikke hva annet vi rekker etterpå. Vi har litt oppussingsplaner, men det tar vi til sommeren igjen.

Skrevet

Jeg skal vaske "hele" huset, pusse vinduer og vaske gardinene. Kan ikke forestille meg at jeg kommer til å gidde det på lang tid etter fødsel. Og luke i hagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...