helenis + E-07 & D-09 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Skulle hatt mensen i går, og visste nesten 100% sikkert at den ikke ville komme. Det gjorde den ikke, og testen i dag viser at jeg er gavid igjen, bare 6mnd etter at jeg fødte snuppa.. Jeg vet ikke om jeg er glad eller skuffet.. vi ville gjerne ha to tette barn, men kanskje ikke fult så tette. Snuppa vil jo bare være 14mnd når nestemann blir født,og jeg ser for meg en ganske hektisk periode. Det som plager meg mest er at jeg er redd for at jeg ikke får nok tid til hun vi har nå. Jeg elsker henne mer enn noe annet i hele verden, og jeg vil at hun skal få all den kjærlighet som er overhodet mulig, men vil jeg klare å gi henne det hun trenger når vi får en til? Uff, mange tanker som svirrer i hodet mitt nå, både positive og negative, og jeg måtte bare få fortalt det til noen. Håper det er noen med erfaringer som kan komme med litt innspill, selv om jeg vet at det er 100% min/vår avgjørelse, så vil jeg gjerne høre hva andre synes...
nungo Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ikke selv to tette, så jeg vet ikke hvordan det blir for deg som mamma. Men mellom min søster og jeg er det bare 15 måneder så jeg kan kansje si noe om hvordna det var for meg. Jeg er eldst og jeg kan aldri erindrer eller "kjenne" at jeg fikk mindre oppmerksomhet, kos, stell el.l. pga min søster. Jeg kan slett ikke huske en tid der hun ikke var der. I grunnen tror det er værre når der er større forskjell. Jeg har 4 år mellom mine og storesøster har helt klart vennet seg til å være alene, så det kan i blannt være en utfordring. Min søster og jeg har i øvrig den dag i dag et meget flott forhold og vi kranglet svært sjeldent som barn. Når jeg spør min mamma i dag om ikke det var hard med to så tette, sier hun at det i grunnen ikke var så værst. Hun fikk oss til å sove samtidig på kvelden og om dagen ( i alle fall en blund for meg) og spise på samme tid.
4blir5 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Gratulerer! Jeg skulle ønske det var meg! Vi skal begynne å prøve på nr 2 når lillegutt her er 9 mnd, for da får jeg jobbet litt først. Fra andre som har to tette vet jeg at det blir hektisk, men de fleste av mine venninner sier at det er værst første halve året, så kommer man inn i rutiner. Også har jo barna mer og mer glede av hverandre. Det blir nok tøffe tak for oss som foreldre, men er det ikke litt greit å ha to tette, så blir man fort ferdig med bleieperioden osv. I stedet for å dra det ut om man venter 2-3 år før neste mann kommer. Tror du/dere kommer til å klare dere fint! Lykke til med valget!
Fru Hyggestund Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er også blitt gravid...igjen! Vi har en liten en på 11 mnd, så han vil være 1 år og 7mnd når neste kommer. Jeg hadde nesten dårlig samvittighet ovenfor han etter at vi fant ut at vi er gravide igjen. Han er for tidlig født og har hatt behov for litt ekstra omsorg, så jeg er spent på hvordan han vil takle et søsken. Det blir sikkert litt sjalusi i begynnelsen, men så vil de jo få masse glede og selskap i hverandre. Jeg sier til han hver eneste dag at uansett hva som skjer så vil han være min beste gutt i hele verden. Jeg blir nok å vie han ekstra mye oppmerksomhet rett etter fødselen (de riktig små sover jo så og si hele dagen de første mnd så da kan jeg jo konsentrere meg om ham da). Det ordner seg nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå