Gå til innhold

HÆ?? IKKE multivitaminer???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Knasker multivitaminer og folsyre og prøver å spise gravidmat for harde livet og føler meg så flink, også leser jeg at multivitaminer inneholder for mye A-vitaminer så det skader nervebanene til fosteret?? blir så fortvila jeg, for er farlig alt som er jo :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du tar multivitaminer og IKKE tran er det ikke skadelige mengder A-vitamin du får i deg. Om du tar tran (som anbefales) skal du velge multivitaminer uten a-vitamin. Det fås og kjøpt på apoteket:) Mye å tenke på ja....

Skrevet

jeg spiser no bare folat:) går bra alikevel tror no jeg da:P mamma sa at hun har aldri hørt om noe av det jeg forteller og hun fikke siste barnet for 10 år side:)

Skrevet

Hvis du har et normalt og variert kosthold har du ikke bruk for multivitaminer overhodet! Kroppen nyttegjør seg i liten grad av vitamintilskudd. Tilskudd skal man først og fremst bruke dersom man har påvist mangler :-) Ta tran og folsyre du, og spis sunt - det holder i lange baner, med mindre du har fått beskjed om at du mangler noe!

Skrevet

Jeg har fått beskjet om at vi gravide ikke må ta vanlige multivitaminer, kun dem som er beregnet til gravide.

Skrevet

jeg har fått beskjed om å spise vanlige mulitivitaminer, å det gjør jeg.

Skrevet

Jeg er helt forvirret på hva vi kan og ikke kan spise. Matprotalen sier noe, kjerringråd sier noe å leger sier noe. Jeg holder meg unna rå mat som spekemat og røket/grav laks upastiusert oster og seff alkohol. Andre ting tenkte jeg at jeg skulle ta opp med legen min når jeg skal på første kontroll. Til nå har jeg kun tatt folat for alt mulig er jo farlig... Får høre hva legen min sier så får jeg heller stole på han =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...