♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Knasker multivitaminer og folsyre og prøver å spise gravidmat for harde livet og føler meg så flink, også leser jeg at multivitaminer inneholder for mye A-vitaminer så det skader nervebanene til fosteret?? blir så fortvila jeg, for er farlig alt som er jo
temine Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Når du tar multivitaminer og IKKE tran er det ikke skadelige mengder A-vitamin du får i deg. Om du tar tran (som anbefales) skal du velge multivitaminer uten a-vitamin. Det fås og kjøpt på apoteket:) Mye å tenke på ja....
malleleo<3 Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 jeg spiser no bare folat:) går bra alikevel tror no jeg da:P mamma sa at hun har aldri hørt om noe av det jeg forteller og hun fikke siste barnet for 10 år side:)
hannetroll Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Hvis du har et normalt og variert kosthold har du ikke bruk for multivitaminer overhodet! Kroppen nyttegjør seg i liten grad av vitamintilskudd. Tilskudd skal man først og fremst bruke dersom man har påvist mangler :-) Ta tran og folsyre du, og spis sunt - det holder i lange baner, med mindre du har fått beskjed om at du mangler noe!
Avokado Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har fått beskjet om at vi gravide ikke må ta vanlige multivitaminer, kun dem som er beregnet til gravide.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 jeg har fått beskjed om å spise vanlige mulitivitaminer, å det gjør jeg.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er helt forvirret på hva vi kan og ikke kan spise. Matprotalen sier noe, kjerringråd sier noe å leger sier noe. Jeg holder meg unna rå mat som spekemat og røket/grav laks upastiusert oster og seff alkohol. Andre ting tenkte jeg at jeg skulle ta opp med legen min når jeg skal på første kontroll. Til nå har jeg kun tatt folat for alt mulig er jo farlig... Får høre hva legen min sier så får jeg heller stole på han =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå