Tommage♀♂ Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Prøver å lokke med brus, saft osv, men han liker det ikke og bare gir meg koppen tilbake. Drikker noen små slurker vann, men det eneste han virkelig drikker er melk! Han er glad i vann til vanlig, men nå vil han ikke ha så mye... Saft og brus liker han ikke, men han liker jus, noe som heller ikke er så bra for magen... 2 dagen med skikkelig diaré nå, alt renner rett gjennom, og jeg er bleieskiftarbeider på heltid Han er 1 år. Tips?
Zitro Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Synes da ikke det... våres sliter med det motsatt i blandt. Nemlig forstoppelse og vi har fått beskjed om å ikke gi han melk pga det binder magen hans... så jeg tror da du kan gi melk.
chrisallic Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Ville gitt melk om jeg overhode ikke fikk i veske,men ellers ville jeg prøvd iherderlig med juice.Juice ikke bra for magen?Prøv å blande ut 5o/50 med vann.Blåbærsaft skal være bra og hjemmelaget potetstappe uten melk fikk jeg råd om fra legevakten da snuppa hadde diare .Potetstappe pga av stivelse som binder magen.
bambi på isen Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 fikk beskjed om at det ikke var farlig å gi melk når de har diare, men de anbefalte det ikke (husker selvfølgelig ikke hvorfor), Men du kan jo gi han å se om han vil ha det, han må jo få i seg noe væske, å det er vel bedre å gi melk en at han ikke drikker!! God bedring;-)
bambi på isen Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 juice er vist sterkt for magen, det sa de til meg når snuppa hadde diare og jeg var sååå fornøyd med at hun ihvertfall fikk i seg eple juice;-)
Tommage♀♂ Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2008 Magen hans er ikke vandt med så mye jus, og han pleier å bli litt bløt i magen av det, var derfor jeg mente det ikke var bra for magen... Pleier å gi Nestlé sin når de får jus, den er vel utblandet tror jeg. Potetstappe kal jeg pøve=)
Lykkekløver Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Du må prøve å unngå melk, den kan gjøre diareen verre... Cultura og Biola anbefales fordi de inneholder bakterier som er gunstige for tarmen. Ellers så er det bra å bl.a drikke blåbærsaft og eplemost + farris uten kullsyre. Gå inn på linken her, så får du flere råd om hva som er lurt å gjøre: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321799
Trulte76 Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Man skal vel ikke gi noe melk- melkeprodukter når man har diare. Verken til barn eller voksne.
Trulte76 Skrevet 16. juni 2008 #9 Skrevet 16. juni 2008 men syrna melkeprodukt kan være bra for magen, som biola, yoghurt osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå