Gå til innhold

fyller dere bensin hvis dere låner bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som ikke har lånt bil,ville dere gjort det?

Min søster fikk låne min bil til ikea,pga at det ikke var plass i hennes. Vi har stor stasjonsvogn.

Da hun kom for å hente nøklene spurte hun meg: skal jeg fylle bensin eller? jeg ble litt paff,så svarte at jeg ikke visste hvor mye som var på tanken.(burde absolutt sagt: ja det skal du)

Når jeg fikk den tilbake var det ikke fyllt,nesten tom tank. frem og tilbake ble 14 mil.

merker godt at man må fylle ekstra nå som bensinen er så dyr :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en selvfølge at man fyller bensin når man låner en bil... JEg hadde sagt ifra til henne jeg. Det er jo din søster jo.

Skrevet

Enten fyller vi litt bensin, eller gir noen kroner.

Etter en sånn tur skulle det bare mangle at tanken ble fylt ja.

Skrevet

Nå har jeg aldri lånt en bil, men det ville jeg da gjort! Såklart!

Skrevet

Full tank etter at man har lånt en bil, trodde jeg var selvfølge for voksne folk!

Skrevet

Ja, så klart.

Men når hun spurte, burde du jo svart ja

Skrevet

Fyller alltid bensin hvis det er stasjon i nærheten. Hvis ikke gir jeg 150-200 til bensin så de kan fylle selv.

Men forhører meg alltid med de da.

Hvis de sier de ikke skal ha verken penger eller bensin så legger jeg gjerne en liten slant i bilen :o)

Skrevet

Ful tank kan kanskje blir litt drøyt. Samboerns bil har 80 liters tank, skal man fylle full tank på grunn av noen få mil så kan man jo nesten ta taxi... Men det bør være minst samme nivå som når man hentet bilen...

Skrevet

Jeg fyller ikke hvis det gjelder mine foreldres bil. De fyller ikke hvis de låner en av mine heller. Mellom oss går det uansett omtrent opp i opp. Hvis det gjelder noen andre fyller jeg eller gir noen kroner i bensinpenger. Det gjør de fleste som låner av meg også.

Skrevet

Fyller alltid etter meg etter jeg har lånt bil. Hvis jeg ikke rekker, det ikke er stasjon i nærheten eller jeg glemmer det så gir jeg alltid penger. Hvis jeg fyller så fyller jeg alltid litt mer enn det jeg har brukt også - litt med slitasje på bilen ol. :)

Men det er jo klart forskjell på en kort tur (1-3 mil) og lengre turer som du beskriver. Hender jeg låner bestemor sin bil til handling og sånn innimellom, og da er fyller jeg ikke bensin hver gang - men fyller litt mer en gang innimellom.

Klart man skal gjøre opp for seg. Hadde jeg ikke fått låne bil innimellom så måtte jeg jo tatt buss/taxi og det hadde jo vært dyrere.

Skrevet

Fyller bare full tank hvis bilen var med full tank når jeg fikk låne den. Men fyller alltid opp ca det jeg har brukt, el legger igjen penger i bilen :) Det samme har de gjort som opp igjennom har lånt bil av meg.

Skrevet

Ja,men ikke fulltank. Men det er alltid minimum det var på den når jeg lånte den når jeg leverer den.

Skrevet

Det koster ikke bare bensin å kjøre en bil. Så synes at man kan gi litt mere enn det som var på den, som takk.

Så kommer det jo litt på hvem det er og som dere sier... låner jeg muttern sin bil så gidder jeg ikke fylle opp igjen:p

Skrevet

Om jeg kjører langt så fyller jeg bensin, men må ærlig innrømme at når jeg lånte min søsters bil sist, så fyllte jeg den ikke, kjørte bare 1-2 mil og tenke ikke på å fylle den engang.

Huff nå får jeg sikkert ikke låne den mere:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...