Babyluv Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Hvis man er dårlig i forhold til svangerskaps kvalme og 'the usal stuff" må man til legen fr å få sykemelding, legen min har jo aldri tid nesten alltid minst tre ukers ventetid??og må man betale for det???
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Ja du må til legen for sykemelding. Graviditetsrelaterte legebesøk betaler du ikke for. Men for akutt hjelp (noe du forsåvidt trenger for en sykemelding) så kan du som regel komme inn i løpet av en dag eller to om du ringer med en gang de åpner om morgenen. Kan ikke bestille "akutt" time til dagen etterpå, sånn funket det i alle fall på mitt legekontor.
Blanco Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Hvis legen dinikke kan ta i mot deg på 3 uker, hadde vurdert å finne en annen.. Men om du skulle få time da, så skal du ikke betale. Det er gratis å gå til lege når man er gravid:-)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Samme her, var minst 3 ukers ventetid til min lege. Så kun viss du visste "her blir jeg dårlig om en måneds tid" kunne du ringe å bestille time. Det de sa der var at visst det var akutt kunne jeg ringe legevakten. Men du får ikke sykemeld eller oppfølging der ang graviditet vel. Jeg skiftet fastlege. Han har jo seff bare kontordager 3 dager i uken. Så de to siste dagene har jeg vært til en annen dame ved samme legekontor. En gang for urinveisinfeksjon for lenge siden og nå for svangerskapskvalme. Men hun er veldig hyggelig og grei. Ringer om morgenen viss jeg er fryktelig dårlig. Viss du er plaget med kvalme, anbefaller jeg akupunktur. Jeg fikk det på fredag og ikke spydd siden, en nål på siden av hvert kne og en der med hovedpulsåren på hver arm. Hadde ikke yme tro på det menden aller værste kvalmen er faktisk vekk. Skal tilbake på fredag!!! Bedre det så slepper en å gå sykemeldt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå