Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg lurer på hvor mye slim som kommer når slimproppen går. I morges så kom det ut noe slim, som var fargeløst, fryktelig seigt og tykt. Har ikke opplevd dette tidligere, og det som kom var helt annerledes enn den vanlige utfloden som er ellers. Jeg er i uke 23, og håper ikke dette er slimproppen. Har ikke hatt noe smerter eller annet ubehag i etterkant av dette. Den som har noe fornuftig å komme med i denne sammenhengen, er velkommen til å svare!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Ring føden og snakk med gynekolog eller jordmor.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Hva er forskjellen på slimproppen og vannet?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Når vannet går, så vet du det er vannet, det kjennes som om du tisser på deg og det stopper ikke. Slimproppen merket ikke jeg at kom ut, men det er den som sitter i "hullet" i livmorhalsen inn til livmoren, og tetter som en propp:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Okaaay Har alltid lurt på det. Men hva tilsier at slimproppen detter ut? Er det som vannet? At man er klar til å føde? Jeg er ikke HI, bare sånn at ikke hun blir tatt som den uopplyste kjærringa jeg er
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Ja, det er som regel starten på fødsel, og vannet kan gå etterpå(regner med at det kan gå fort eller at det tar en tid, noen dager el. l.). slimproppen er ikke vannet, men vannet kan gå lettere etter at slimproppen er ute. Da er det jo som regel begynnende åpning i livmorhalsen, den blir myk og flater ut. Så starter åpningsfasen. Men husk at dette kan ta lang tid, og det er ikke sikkert du merker noe til det, før evt vannet går, eller du får rier:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Om man ser slimproppen eller ikke, er helt individuelt. Det er en propp som beskytter livmoren, og den løser seg opp og faller ut etterhver når det nærmer seg fødsel. Den kan være seig og ha blodspor i seg. Hos noen er det virkelig lett å se det er en slags slimpropp/gelekladd, hos andre kommer den gradvis og er ikke så enkel å definere. Om den faller ut tidlig, eks i uke 23, vil det som oftest bli dannet en ny propp. Ellers "ramler" den ut gjerne mellom uke 35 og helt opp til fødsel. Det kan gå lang tid fra slimproppen går, til man er i gang. Ring likevel jordmor om du er usikker, eller du ser friskt blod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå